Jäkla telefonförsäljare!!

Datum:2010-10-19 Tid:18:42:16   I kategorin:Allmänt | 0 Kommentarer


Jag blir så himla arg på dessa telefonförsäljare som ringer jämt! Blä för dem! Och det är alltid mig de ska prata med!

Hur som helst, det ringde precis en sån där.. Och samtalet började väl som det alltid gör när jag pratar med telfonförsäljare:
"Ja, de är Louise" svarar jag med.
"Hej jag ringer från blablablablabla (han prade så snabbt så jag inte hörde vad han sa) Är det Louise jag pratar med?"
"Ja, det är det, eftersom jag svarade att det är Louise, så är det ju Louise du pratar med!!" (säger jag skitsurt..)
"Ja, men vad bra, hoppas jag inte stör?"
"JO!" (skitsurt igen)
"Vi ringde dig tidigare och pratade med din man, som sa att det verkade jätteintressant att bli kunder hos oss" säger den dumdryga säljaren.
"Jasså?"
"Ja, så vill ju bara att du ska godkänna här nu..."
"Ehhh, VA?!?!!? Det var verkligen det absolut sämtsta försäljningsknep jag någonsin har hört!!! FÅR DU ENS SÄGA SÅ?!?!?" (jag halvskriker, för jag blir så jävla sur på dem!!!
"Jo, men nu är det så att vi har pratat med honom..."
"När då?"
"Det kan jag tyvärr inte se"
"Så du menar att du vet ATT du har pratat med min man, men inte NÄR???"
"Ja...." (telefonförsäljaren börjar prata tystare...)
"Jaha, och exakt VAD är det du vill sälja då?" (den dumma fan har liksom inte ens sagt vad det är han vill sälja till mig än, bara att jag ska godkänna köpet typ)
Och då börjar han berätta, nåt om nåt mobilsäkerhetspaket. Om man tappar mobilen eller den blir stulen, så skulle man bara ringa nåt nummer så spärrar de nummret så ingen annan skulle kunna ringa med mobilen eller ta sms-lån med den. O dyrt var det oxå! Så jag sa åt honom att det vill i alla fall inte jag ha, och jag kan inte tänka mig att "min man", som han uttryckte det, vill ha det heller. Eftersom vi båda just nu har kontantkort på mobilerna så kan ju liksom ingen ta sms-lån eller nåt sånt på dem...

Hur som helst, jag sa åt telfonförsäljaren att ring imorgon då, så jag får prata med "min man", och se om han nu ville ha det här. (för det skulle ju kunna vara så, Benny kankse tyckte var skitbra ju) Så han sa att han skulle ringa imorgon kl 18,30 igen.
"Visst" sa jag surt och la på.
Ringde upp Benny direkt, och frågade. Men han hade inte ens pratat med någon telefonförsäljare... Så jävla fula de är!!

Och gissa vem som ringde 18,30 IDAG? DEN DÄR HIMLA TELFONFÖRSÄLJAREN!!! Inte imorgon 18,30 som han hade sagt, utan IDAG 18,30. Liksom bara 20 min efter att han ringde första gången. Snacka om att de han noll koll!

Så jag skällde ut honom lite. Eller kanse inte bara lite, MYCKET! Haha! Att han hade fel i allt han hade sagt. Men han bad faktiskt om ursäkt.

Fy, fattar inte att de får hålla på som de gör, dessa telefonförsäljare.

Jaja, nu har jag slösat massa energi på det istället för mina skolböcker... Så det är väl dags att återgå till plikten. Var bara tvungen att skriva detta först!! Haha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0