Helgen

Datum:2010-01-31 Tid:20:20:52   I kategorin:Allmänt | 1 Kommentarer

Helgen har gått himla fort!

I lördags hjälpte vi Tobbe och Tessan och flytta. Sorgligt nog har de flyttat nu. Jättetråkigt, vill verkligen ha dem som grannar!! :) Men de kommer få det jättebra på nya stället, var jättefint och frächt! Nyrenoverat och snyggaste köket!

Idag tog jag och Benny en tripp till Finspång. Ville kolla hur lång tid det tar att köra till Siemens, och exakt vart det ligger, så jag vet det tills imorgon. Tar en timme och köra. Båda vägarna tar lika lång tid och köra, bara det att över Vånga är det "bara" 5 mil, och via Norsholm är det 7 mil. Ingen höjdare alls... Inte med tanke på att skogsvägen inte gick och köra mer än 50 km/h. Men det kommer nog bli jättebra!

Efter vi hade kollat var Siemens låg, skulle vi åka till Viberga och handla, när vi ändå var i Finspång. Men att hitta dit var ju inte det lättaste :P Haha!! Jag har aldrig vart i Finspång direkt vad jag vet tidigare. Bara åkt igenom, och det var ju många, många år sen. Och Benny hade väl inte heller vart där så många gånger. Så, det blev lite turistande i Finspång, innan vi väl hittade :P Jag tyckte att vi skulle följa skyltarna mot Norrköping, eftersom Viberga ligger direkt när man kommer in i Finspång från Norrköpingshållet. Men det tyckte ju inte Benny. Han tyckte att vi skulle åka mot centrum. Och det vart ju förstås fel! :P Men nu vet vi ju vart Finspångs centum är! :P

Håller på och kollar på väggord också, till sovrummet. För det är ju som klistermärken man klistrar upp, som man kan ta bort sen!! Det trodde inte jag, jag trodde att man målade på orden. Det betyder ju att vi kan ha sånna i sovrummet!! :D Ska väl kankse prata med hyresvärden först, men även om han säger nåt, tänktr jag ha dem i alla fall. Jag vill det!!

Vi (hmm, okej då, jag) har inte bestämt mig än för vilken vi ska ha. Har flera förslag. Men den jag tror jag gillar mest är nog den här:

 

Den här är ju ganska bra annars! Tycker det är en gullig text, sen stämmer den ju in på två grejer till. För det är ju dammråttor under sängen, och ALLA, inklusive änglarna, måste ju ha tofflor här inne, eftersom golven är så himla kalla!! Haha!!

 





Den här är också fin, och passar ju över sängen:

 

Jaja, får väl se vilken det blir sen!

 

Nu ska jag gå och göra en kopp te, och kolla på "En annan del av Köping". Tycker de är så gulliga!! Sen blir det sängen, måste ju vara utvilad tills imorgon!! Allt jag vet är att jag ska vara där kl 8 imorgon, och fråga efter en person i receptionen. Vet inte när jag slutar eller någonting!! Spännande!! :)


Kommentarer
Postat av: tesse

gillade den sista jätte mycket, vill ha den:P vart hitta du den? sååå fin

2010-02-05 @ 19:02:40
URL: http://mrgood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0