Senaste tiden! :)

Datum:2010-04-15 Tid:23:13:49   I kategorin:Allmänt | 2 Kommentarer

Redan torsdag och helg - IGEN!!! :D

Idag har vi haft "husmöte" alla vi som bor i huset. Var trevligt och prata och fika med alla, verkar vara bra grannar vi har fått! :) Bestämde hur vi skulle sköta trädgården och sånt, nu när snön smält och man kan börja fixa ordning ute :)

Fixade orning lite ute förra helgen, köpte penseer och satte i krukorna vid ingången. Gör ju så himla mycket med lite blommor ju! Zigge var självklart med ut och planterade och höll vakt ;)













Har hänt ganska mycket sen sist jag skrev, har verkligen vart fullt upp. Det har vart påsklov med massa och göra, påskfirande, flytt av Malin, veterinärbesök med Zigge, pluggande, firat pappa som fyllt år.

Appropå fylla år, så säger jag grattis till Camilla som fyller 25 år idag! :D Jag och Camilla hade engelska ihop på högstadiet och satt bredvid varandra på lektionerna då. Men sen vi slutade 9:an har vi inte hörts av, och nu för ett par dagar sen hittade hon min blogg! :D Tycker jag är jättkul, har faktisk saknat henne! Så det är himla kul att kunna ta upp kontakten! :)

Ja, vad har hänt mer... Benny har börjat jobba bara eftermiddag nu ett tag. Är väl lite stuligt på jobbet, så han ska jobba bara eftermiddag några veckor. Så nu ses vi bara på helgerna. Förut har han jobbat varannan vecka förmiddag och varannan kväll, så vi har setts en vecka och vart ifrån varandra en vecka. Och det har ju funkat bra! Men nu tycker jag allt att det är lite ensamt, såhär andra veckan han är ifrån mig. Fast det som är bra, är ju att han bara jobbar 4 dagar/vecka, så han är ledig på fredagar, precis som jag! Långhelg ;) Så om några minuter slutar han och kommer hem!! ♥

Zigge verkar må bättre nu, och det är väldigt skönt! Han har vart riktigt, riktigt dålig ett tag. Men han verkar ha bättrat på sig och mår bra igen! Tror han har vårkänslor, han vill bara vara ute hela tiden. Han nästan vägrar gå in när vi vart ute på promenad, utan han vill sitta på verandan och bara sola, njuta, vakta lite och sen springa bort och kissa på syrenbusken var tionde minut ;) Hihi, han är så söt, lilla mannen ♥

Kolla vilka sovställningar lilla mannen har i soffan då! Helst ska kuddarna ligga i hörnet av soffan, men filten ovanpå, då är det tydligen som bäst! För där uppe mitt på högen ska han ligga! Haha, det gäller ju att göra det bekvämt för sig ;)


















Oj, blev visst ganska många bilder på honom! Men han är ju så söt, så det göra ju ingenting! ;)

Sen vill jag skänka en extra tanke till en vän som har det jättejobbigt just nu. Och hoppas allt blir bättre... ♥

Avslutar med en fin bild uppe från sjön som jag tog en kväll den här veckan. Ljungs kyrka som lyser så fint på bilden :) Föresten såg jag en jättestor huggorm uppe vid sjön förut när jag och Zigge var ute och kissade. Den var väldigt lång, men inte så tjock. Usch, så äcklig!! Så jag och Zigge vände direkt, så nu blir det ingen mer promenad utmed sjön! :P



Och det var ju mycket finare i verkligheten på himlen, är svårt att få med det fina på kort ju! ;)

Nä, nu ska jag väl avsluta, Benny kommer hem snart! ♥

God Natt! ♥


Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack gumman för grattis hälsningen, vad söt du är!

Så fint och mysigt med lite blommor på trappan, det livar verkligen upp.

Ha en jätte skön helg. Kram Camilla

2010-04-16 @ 12:09:21
Postat av: Malin

Det gör iiiiiiingenting att det blir många fina kort på Zigge! Han är verkligen kungen av sköna sovställningar han :) Saknar pluppen som fasen när jag ser korten. Men vet att han har det bra hos er. Jag är tacksam för varje dag han är kvar hos oss. Fick mej en riktig tankeställare när han var dålig :( Ha en skön helg! <3 kram

2010-04-16 @ 21:24:21
URL: http://malinozigges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0