Länge sen!

Datum:2009-09-28 Tid:09:24:53   I kategorin:Allmänt | 0 Kommentarer


Sitter här och ska cadda lite, innan det är dags och bege sig in till CAD-lektionen i skolan. Är riktigt kul! Hade nästen glömt bort hur kul det är! :)

Helgen gick fort som vanligt. I fredags kväll var vi hos Jenny och firade henne, hon fyllde år i torsdags.

I lördags morse tänkte vi att vi skulle åka in till stan och äta frukostbuffé på Scandic. Vi vaknade så tidigt, och tänkte att det vore ju mysigt! Så Benny ringde in och skulle kolla om det fanns någon plats. Och han kom fram till receptionen och sen skulle han bli runtkopplad till matsalen, men de svarade inte! Provade flera gånger! Men inget svar! Så det var väl inte meningen att vi skulle in och äta lyxfrukost! ;)

Istället låg jag och Zigge i sängen på förmiddagen och myste, medans Benny var iväg och hjälpte Göran med nåt. Han är så mysig Zigge, han ska ligga under täcket, precis intill kroppen och bara njuta! Han är en riktig mysfarbror den hunden!

Senare på lördagen åkte jag och Benny in till stan en sväng. Kollade lite på bilar, men hittade inget. Var i Sova-butiken och lånade hem en kudde som jag ska provsova på i en vecka. Min dunkudde som jag har är så platt nu, och den känns inget bra längre. Benny köpte sig en sån där Tempurkudde för ett tag sen, och säger att den är jättebra. Har testat hans, men den är alldeles för hög för mig, eftersom jag sover på mage. Så jag lånade hem en platt Tempurkudde! Än så länge känns den ju bra. Men frågan är om den känns så bra så att man är villig och betala 1300 kr för den.. :S

När vi kom hem från stan igen, skulle vi småstäda lite här hemma. Benny har en stol som han brukar hänga kläder på bredvid sitt nattduksbord. När han drog fram stolen, såg han att de var nåt grönt konstigt på väggen. Så drog han fram sitt nattduksbord, och det var ännu mer där. Drog fram sänggaveln och där var det MASSA!!! Något grönt och vitt på väggen som buktar utåt!! Och det, vad det nu är, måste ha kommit jättefort, för det fanns inte där för 1,5 månad sen!! Vi trodde att det kankse kunna vara mögel, så vi ringde hit hyresvärden direkt. Han kom upp och kollade på det, men trodde inte att det var mögel, för det finna tydligen ingenting i väggen som kan mögla, eftersom det är tegelväggar. Bara tapeten som kan mögla i sånna fall... Men han borrade lite under diskbänken i köket (väggen mitt emot "mögelväggen"), för och se om det kunde stå vatten där i väggen. Men inte... Han trodde i alla fall inte att det var mögel, utan någon kalkutgjutelse från väggen :S Han skulle fixa någon fuktmätare till i eftermiddag och komma och mäta på väggen i alla fall.. Se om han kommer fram till VAD det är och VARFÖR.. Är ju otäckt ju, i alla fall om de är mögel! Då ligger vi och andas in det!! :S

På lördageftermiddagen kom familjen Nilsson förbi! Lilla Kajsa bara sov och sov och sov! Hon hade sovit jättedåligt hemma, men när hon kom till tant Louise, då sov hon minsann!!! ;)

Tyckte hon hade växt massa, blivit jättelång. Hon är så söt, lilla Kajsa!! :)

Det var någon här hemma som var väldigt avundsjuk när jag satt i soffan och höll Kajsa. Zigge... Han är ju van att det är han som får sitta i knät och gosa. Inte att det är en bebis, så han blev jätteledsen på mig! Syndes på honom hur ledsen han var! Men Benny satt med Zigge i knät, så han inte skulle känna sig helt bortglömd, lilla pluppen!! :)


Kajsa bara sov och sov :)


I söndags gjorde vi äntligen klart alla fönster här hemma! Äntligen! Nu är alla fönster tvättade med nya tätningslister, ludd och tejp. :)


Malin kom förbi på eftermiddagen och lämnade lite mer mat till Zigge. Och så hade hon lite manikyr på honom också, det var dags att klippa klorna! ;) Hon sa att hon hade vart på bio och sett Flickan som lekte med elden, och att den var jättebra. Så den vill jag också gå och se! Är den så bra som första filmen så! :D Kankse en kväll i veckan, men inte ikväll, det är ju Anna Anka ikväll!! :P Haha!!!

 

Nä, nu ska jag gå och äta lite frukost :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0