Siemens - framtida jobbet??

Datum:2009-09-04 Tid:10:10:11   I kategorin:Allmänt | 0 Kommentarer

Nu var det länge sen jag skrev här igen, känner jag!

Veckan har gått fort som vanligt, har vart lite i skolan och haft lektioner. Känns lite tråkigt på ett sätt, för jag har inte lärt mig ett ända dugg än!! Och är rädd för att jag inte kommer göra det de kommande veckorna heller :S Men, min lärare säger att jag ska njuta av det nu i början och bara repetera lite som jag själv tycker. Hon säger att det blir mer och göra om några veckor!! :D

Men annars känns skolan riktigt bra! Verkar vara en väldigt bra utbildning och det känns som jag är på helt rätt ställe! :D

Igår var Siemens på skolan och presenterade sig (de är ju ett av de tre stora företagen som "har hand" om utbildningen). Och efter att nu ha hört både Saab, BT och Siemens presentation, så tror jag massor på Siemens! Det tror jag är ett bra företag! De verkar ju i alla fall vara det företager som man kan utvecklas mest inom, som det går bäst för, de anställer massa folk nu hela tiden! Plus att de ville ha MASSA TJEJER!! :P Det vill väl i och för sig alla teknikföretag, men Siemens sa det extra mycket.

Så efter jul ska vi ha vår första praktikperiod, eller LIA som de heter, och jag ska söka mig till Siemens!! :D Här ska det göras gasturbiner!!! :D

Fredag idag då, vilket betyder ledigt från skolan!! :D Vi ska nog ta och åka in en sväng till stan sen när Benny vaknat, han skulle ha lite grejer till mc:n och jag behöver ett par nya skor. Jag går fortfarande med mina skor med dubbla hål i på varje fot, plus röd målarfärg på dem :P Haha!! Så jag måste skaffa ett par nya!

Benny var glad när han kom hem imorse! Han jobbade natt den här veckan, och jag vaknade när han kom hem, och han var glad att det nu äntligen är slut med Cloetta-tiden! För på måndag börjar han på nya jobbet!! :D Det måste vara jätteskönt för honom och komma därifrån tidigare, istället för och gå ända till jul.. Samtidigt som han säger, precis som jag gör, kommer sakna alla på Cloetta! Men, många av dem ser man ju på byn i alla fall!! :P

Nä, nu ska jag gå och göra lite frukost, och sen väcka Benny och Zigge. De snarkar ikapp där inne i sovrummet! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0