Ruskväder!!

Datum:2009-10-20 Tid:15:24:57   I kategorin:Allmänt | 2 Kommentarer


Usch, vilket väder!! Kallt och blött är det! Blä!!

Har precis kommit hem, tänt en brasa och tänt alla ljusen i vardagsrummet :) Nu ska det mysas!! :P Benny jobbar över idag, och kankse inte skulle komma hem förens jätte, jättesent, så jag ska tillbringa hela kvällen i soffan under en filt :)

Var skönt och komma hem lite tidigare idag! Ja, en timme tidigare i alla fall! Efter skolan gick jag ner lite på stan, så nu har jag fixat doppresent till Kajsa! Riktig snygg grej, tycker jag själv, förhoppningsvis någongting som ingen annan köpt! Tror att jag borde vara ensam om just den grejen ;)

Sen gick jag förbi Livs-kontoret också, och undrade vart mina papper om utträde ur facket var. Ringde och pratade med dem inte alls långt efter att skolan började, och de sa att de skulle skicka hem utträdespapper. Men jag har ju inte fått några!! Och det blir jag irriterad på, så jag gick dit och tänkte ju att jag skulle kunna få ett sånt där papper i handen direkt och fylla i, och så kunde de knappra in de på sin dator, och så är jag borta ur systemet! Det borde ju inte kunna vara så svårt, tyckte jag! Men, nej då!!! Inte kunde de göra nåt därifrån inte!! Så det lär väl dra ut på tiden ett tag till, och jag lär väl få betala ett par fackavgifter till... :(

Nä, nu ska jag gå ut och hämta lite mer ved, innan de blir mörkt!

Och föresten, vet ni vad som har hänt?!?!?! De har vart inbrott här!!!!! :O Igår morse, när jag och Tobbe skulle åka till skola/jobbet som vanligt, så stod ena porten nere i garaget öppen. Tyckte det var lite konstigt, att porten står öppan kl 7 på morgonen, så jag tänkte att jag skulle stänga den. Men då finns det inget hänglås! Hänglåset är borta! Det hänger man ju alltid på dörren när man öppnar, det tar man ju inte med sig. Vi tyckte ju det var lite konstigt, och började kolla oss omkring. Då är åkgräsklipparen borta!!! Den står inte där den ska, innanför porten! Och det är ju liksom ingen som är ute och klipper gräs klockan 7 på morgonen..

Men det visade sig sen, att det hade vart inbrott, och att någon stulit gräsklipparen... Polisen var här igår eftermiddag och kollade lite. Så himla tråkigt, att man inte kan få ha grejerna ifred!! Usch!! :( Även fast det liksom inte är "vår" gräsklippare, är det ju ändå det på något sätt, så de känns jättetråkigt! Plus att vi har ju faktiskt massa saker inne i det där garaget, det skulle ju kunna vart någon av våra saker som försvann...

Tror att den här artikeln kankse skulle kunna vara om "vår" gräsklippare, om nu inte fler gräsklippare blivit stula samma dag i Ljungsbro... :S

http://www.corren.se//ostergotland/linkoping/?articleId=5010759


Ja, så därför vill jag gå ut och hämta ved innan de blir mörkt!! Tycker det är lite småläskigt! :P

Se om jag kankse lägger ina bilderna från helgen, från när Malin fyllde år senare ikväll!! :) Borde ju ha tid! ;)

Och föresten - igen - vet ni vem som ringde i fredags då? Och erbjöd mig jobb? Jo, Cloetta så klart!! Jaha, nu duger man igen!! Fy!!! Var någon kille som ringde, som hade pratat in på mitt mobilsvar, och sa nåt i stil med att "vi måste ju ringa dig för du är på återanställningslistan..." Ja, då känner man sig ju jäkligt önskad, när de "måste ringa mig".. Jaja, nu har jag ju min skola, så de funkar ju inte i alla fall. Plus att det var jobb i butiken, och där vill jag inte ens jobba. Blev bara irriterad på själva sättet han sa de på...

Nä, nu SKA jag hämta ved! :P


Kommentarer
Postat av: LillaAnna

När får vi komma å mysa vid eran brasa igen då?

Tack igen för senast! De var sååå skönt att vara ute hos er en stund! Å mackorna var verkligen SUPER goda! <3 KramKram

2009-10-22 @ 10:32:03
URL: http://annansblogg.blogg.se/
Postat av: LillaAnna

När får vi komma å mysa vid eran brasa igen då?

Tack igen för senast! De var sååå skönt att vara ute hos er en stund! Å mackorna var verkligen SUPER goda! <3 KramKram

2009-10-22 @ 10:32:21
URL: http://annansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0