Promenad :)

Datum:2009-10-03 Tid:09:56:04   I kategorin:Allmänt | 1 Kommentarer

Igår gick jag och Zigge en liten (STOR) promenad. Jag tänkte att vi "bara" skulle gå upp en sväng vid kanalen, eftersom det var så fint väder. Dessutom hade jag vagnen med till Zigge, så han kunde åka lite, han orkar inte gå ända bort till kanalen annars. Så jag packade ner en vattenflaska med vatten och en skål till Zigge, och så gick vi!

Gick upp vid kanalen vid Skarpåsen och började gå bortåt, tillbaka mot Ljung-hållet. Vi gick, väldigt sakta, för jag har fortfarande ont i min nacke, och tittade på alla fina träd och så. Stannade vid en bänk utmed vägen och tog lite vätskepaus, och satt och njöt i skolen ett tag.

När vi skulle gå/åka vidare, tyckte jag att vi hade ju gått ganska långt, så vi borde ju snart vara framme vid bron över kanalen efter Ljungs kyrka. Tänkte istället för att gå tillbaka samma väg, så kunde vi ju gå runt :) Och vi gick och gick... Och gick och gick... Kändes som vi gick i en evighet, eftersom jag inte kunde gå så himla fort.

Till slut kom vi fram till en väg mellan gärdena som ledde ner mot Ljungs slott och vi kunder vända tillbaka hemmåt. När jag kollade på klockan när vi kom hem, hade vi vart ute i 2 timmar. 2 timmar!!!! Fast med många pauser dels för nacken, och dels för Zigge, och sen gick det ju inte speciellt fort framåt. Så om man går "som vanligt" kankse de inte är så långt!

Med det var ändå kul och skönt, komma ut i vackra vädret och friska luften! Vi hade ju såklart kameran med oss... ;)

Träden är ju så fina nu!!


Zigge bus  är lycklig över att få springa lös :)


Liten gräs-ätar-paus :)


"Vänta på mig!!"


Vätskekontroll


Sötnosen


Såhär bra hade Zigge det, han fick åka vagn han!! :)

Nu ska jag hoppa in i duschen, vi ska iväg på kalas snart! :) Nova har fyllt 2 år redan! vad tiden går fort, var ju inte länge sen hon var precis nyfödd och jätteliten.

 

Ska fösröka plugga lite mekanik innan vi ska åka också, har mekanikprov på tisdag... :S

 

Sen längtar jag tills imorgon, då händer någonting spännande...... :D :D :D :D :D


Kommentarer
Postat av: benny brandman

söt han är lilla bushunden :)

2009-10-03 @ 10:18:33
URL: http://bennybrandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0