Snart har alla ögondroppar.. :P

Datum:2009-05-09 Tid:15:26:56   I kategorin:Allmänt | 4 Kommentarer

I torsdags var Malin och jag med Zigge till veterinären. Tog lite prover för att se om medicinen han äter nu hjälper ordentligt. Får svar på det på måndag!

På torsdagseftermiddagen höll Benny på med bilen och lagade rost. Var i ett garage nere på Cloetta och grejade med det. När han sen kom hem på kvällen, kände han att han hade fått in nåt i ögat. Han hade fått in en metallflisa. Gick inte bort med ögonskölj (använde Zigges, fast det är till människor egentligen) eller om man petade på det. Ringde sjukvårdsupplysningen, och de sa att han skulle avvakta till fredag morgon kl 7, när ögonmottagningen öppnade inne i stan.

Och våran bil stod ju nere på Cloetta, nymålad med rostskyddsfärg, så den ville vi ju inte köra med förens den torkat. Ringde Jenny, som var snäll och lånade ut sin bil! Gick ner på kvällen och hämtade den, så vi skulle ha den hemma på morgonen, om vi skulle behöva åka in.

Benny gick upp kl 7 och ringde, fick en tid inne på ögonmottagningen kl 9. Var en metallbit som hade satt sig fast. Först plockade de bort metallflisan med en pincett. Tydligen blir det rost runt om direkt när man får in metall i ögonen, så de var tvungna att slipa bort rosten med någon sorts slip. Sen fick han en ögonsalva som han ska ha i ögat.

Så nu är det ögondroppar och ögonsalva överallt här hemma, hunden har, och Benny har! :P Gällar att hålla isär på allas tuber!! :P

Jag gjorde mina naglar igår!! :D gjorde förstärkning med fransk manikyr. Jättefint! :D Kändes lite ovant igår, men nu märks det inte. Skulle hålla mellan 4-6 veckor. På ringfingren och tummarna, har jag ett rosaglitter-mönster också! Så fint!! :)






Sen tog vi det bara lugtn igår kväll. Såg på film, Marley and Me. Fasen så sorglig!! Herregud vad jag tjöt i slutet, när de var tvugna och avliva sin hund... Kramade Zigge i soffan och ville inte kolla mer på filmen!! :(

Nu ska vi väl börja med maten vartefter, ska grilla! :D Och göra Malins potatissallad som vi gjorde Valborg! :)

Imorgon bär det av till Norrköping, Amanda har dansavslutning. Var och köpte mig ett dygnskort förut, ska ta buss och tåg dit imorogn. Benny, Marcus och Martin ska ut och fiska imorgon, och har ju bilen då. Så jag ska ladda med min nya ljudbok i öronen, bussen går hemifrån 10.33 och dansuppvisningen börjar 13.30. Haha, då är det lite resväg och lite väntatider!! :P Jag tycker faktiskt att det är ganska skönt att åka sådär, och ta de lugnt. Ska man köra själv är man ute i sista sekund och får stressa, ska leta parkering och köra vilse (vilket jag gör varje gång jag ska till Amandas dansuppvisning. Fattar inte att det kan vara så svårt att hitta till Borgen i Norrköping :P ) Plus att det är mycket, mycket billigare än att åka bil, och det är ju bra!! :D

Föresten, Benny har startat en blogg, så kolla: http://bennybrandman.blogg.se




Kommentarer
Postat av: Anonym

men lollo då, inte kan du väl avslöja filmslut sådär? tänk på stackars oss som inte sett den än :P

2009-05-09 @ 19:28:51
Postat av: Evelina

blogg.se är knäppt! mitt namn bara försvinner, grrr!

2009-05-09 @ 19:30:18
URL: http://eeia.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Nu är jag chockad.....har Benny börjat blogga....??? Den måste jag kolla in direkt!

Kram

2009-05-09 @ 22:04:25
Postat av: Malin

Naglarna blev såå fina :D KUL!! Jag vill oxå!! :P Ha det så kul i Norrköping! Vi höres nog imorn om jag gissar rätt..hihi KRAM M

2009-05-10 @ 01:42:47
URL: http://malinozigges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0