Onsdagen

Datum:2009-05-13 Tid:23:22:52   I kategorin:Allmänt | 3 Kommentarer

Den här dagen har gått fort, precis som alla andra dagar!

Sov jätte, jättedåligt inatt, hade världens mensvärk. Men orkade ändå inte gå upp och ta en tablett. :S Drömde mardrömmar... Nä, usch, ingen bra natt!

Efter frukosten gick jag en lugn promenad, för en gångs skull. Gick och njöt av vädret, allt det gröna, vattnet och blommorna. Inte ofta jag gör det ska jag säga! Och det var riktigt skönt! Men anledningen till att jag gick så lungt var ju inte för att "gå och njuta", utan det var för att lindra mensvärken. Brukar bli bättre när jag går lungt! :)

När jag gick mitt varv runt kanalen, gick jag och sneglade på glasskiosken vid Malforsbron. Och var jättesugen på glass! Så jag, Malin och Zigge gick upp dig och tog en varsin glass! :)


Jag och Zigge


Malin!!


Zigge på grönbete ;)


Å, de är så söta tillsammans, familjen Eriksson :)


Hemma igen, och Zigge gosar ner bland kuddarna i soffan :)

Kollade klart på Nile City på eftermiddagen, det är ju bara för bra!! :D

Sen fick jag ett ryck och började greja i badrummet! Hade bara tänkt att "städa som vanligt", men jag rensade lite också. Rensade ut i badrumsskåpet, för vi har haft medicin, värktabletter, plåster, febertermometer och sånna grejer liggandes där inne huller om buller. Så det gick jag igenom och la i en låda istället, och slängde sånt som var gammalt. (Typ åksjukatabletter som gick ut 2006 :P )

Så då blev det ju helt plötsligt massa plats i badrumsskåpet, så jag började plocka in grejer som stått på hyllan i badrummet. Det blir ju så dammigt när det bara står framme, bättre att ha det i skåpet. Gick igenom gammalt smink och slängde sånt med. Så skönt att rensa och kasta! Mindre att bära i flytten! ;)

Efter maten fick jag ett ryck igen, då fick jag för mig att jag skulle baka! :D Så jag cyklade bort till Ica först och handelade ingredienser, och satte jag igång! Gjorde brownies, jättegoda! :D Svärmors recept ;) Och jag vet ju att Benny älskar dem, så han blev glad! :D


Brownies med vita chokladbitar i!!



Ja, det har väj ungefär vart min dag det! :D

Se om jag har samma energi imorgon :P Har sett länge att fönstren behöver tvättas, se om jag får lust med det imorogn kankse...

Kankse packa lite imorgon, för på fredag när Benny vaknat efter sitt nattpass, åker vi till S:t Anna hela helgen och är där! Ska hjälpa till att bygga staket runt hela tomten, så hunden kan springa lös utan löplina. Så jag hoppas på sol och fint väder, så man blir lite solbränd samtidigt.

Nej, mina vänner, nu ska jag och Zigge krypa ner i sängen... Så nu säger jag och Zigge god natt!!


God Natt!!!
(Ja, en bild som är några veckor gammal, hårfärgen stämmer ju inte för dagen :P )


Kommentarer
Postat av: LillaAnna

oj oj vilket långt inlägg! :) Massa fina bilder! De e najs å få såna där städryck.. de e då de faktiskt är roligt att städa!! Bakar du å inte bjuder mig? de var det värsta.. :(

2009-05-14 @ 06:48:58
URL: http://annansblogg.blogg.se/
Postat av: benny brandman

MM dom var jätte goda kakorna, det tyckte LG på jobbet med och han hälsade och tackade så mycket :)

2009-05-14 @ 16:14:26
URL: http://bennybrandman.blogg.se/
Postat av: anna

Kan man få be om receptet??

2009-05-15 @ 05:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0