Blomplockningstur

Datum:2009-05-23 Tid:18:30:05   I kategorin:Allmänt | 2 Kommentarer

Kom precis hem från en roadtrip i Ljungsbroskogarna!

Jag ville plocka lite blommor, så vi tog bilen ut på grusvägarna :) Letade och letade och letade... Inga blommor någonstans!! Jag ville plocka lite gullvivor bara, de var det som var tanken. Men tydligen finns de inte en ända gullviva häromkring!! :P Men när vi var en lite bit efter Sibborpssjön, såg jag lite mandelblom bredvid vägen. Självklart regnade det just då, så jag fick springa ut själv och plocka dem, medans Benny och Zigge satt kvar i bilen :)


Lilla sötnosen ♥


Jag plockar blommor i regnet :P


"Var är Lollo??"


Vi åkte till en sjö ute i skogen :)


Pojkarna ♥


Men det är ju mycket roligare att springa omkring och lukta på allt, än att vara med på kort, tycker Zigge


Och självklart är ju gräset som växer precis vid vattnet godast att äta! :P


Gott, gott :)





Så fina ♥


Jag glömde ju att ta med en flaska med vatten till hunden! Men som tur var, så var vi ju vid en sjö :)


När jag tog lite vatten i händerna, då drack han. Inte själv, direkt ur sjön!!


Zigge och jag! :)


Tycker den här bilden är väldigt fin! ♥


Jag, vad har man inte hundbajspåsar till?? :P
Var ju tvungen att ta ett blött papper runt blommorna, så de skulle klara sig hem :)

Kommentarer
Postat av: Benny Brandman

Ja hundbajspåsar och drickahållare ;)

2009-05-23 @ 19:07:45
URL: http://bennybrandman.blogg.se/
Postat av: LillaAnna

Det finns ju massa gullvior där uppe i skogarna.. du måste bara veta vart du ska kolla.. ;) Lite bortanför där min mormor boddem, där finns de en stor typ glänta.. sååå fint! Massa fina bilder på både er å Zigge linslus.. :) KramKram

2009-05-23 @ 22:24:04
URL: http://annansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0