Badat Zigge!!

Datum:2009-05-11 Tid:23:32:14   I kategorin:Allmänt | 1 Kommentarer

Nu är Zigge nybadad! Han är så fin och len i pälsen så!! :D


Här har jag precis "fångat" honom, och han vet vad som väntar...
Och han blir dubbelt så tung när han ska in i badet kan jag lova! Fattar inte hur en hund kan bli tyngre, så som han blir då! :P


Lite småotäckt...


Fast det är ju ändå skönt!!


Och så lite schampoo...


Snart färdig...


Och äntligen klar!! Bara torkning och föning kvar!!

Nu har han torkat till ordentligt, så nu ska vi ut så jag kan ryckta honom lite igen. Han fäller som bara den!! Tvättade precis han filtar och handdukar nu, fick göra rent i tvättmaskinen efter hans grejer var färdigtvättade! Det var hundhår i hela maskinen! För att inte tala om luddfiltret på tummlaren... Haha!! Och det är bäst att vara noga och göra iordning efter sig, annars sitter det väl en sur lapp i tvättstugan från någon granne.. :P

Nä, ut och hämta sista tvätten, tyckta hunden och nattkissa med honom! Sen blir det sängen!!

God natt!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Det gick ju jättebra det där :D Tack för att du badade honom! Han tycker inte om det men han sitter ändå snällt still. Ja fäller ja..hm när jag tvättar hans saker så brukar jag köra en extra gång med maskinen efter. En snabb sköljning bara, ett tips. Och sen torka ur den. O så brun du har blivit! Snyggt! :D Kramen

2009-05-12 @ 08:57:03
URL: http://malinozigges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0