Sugen...

Datum:2009-03-27 Tid:12:42:49   I kategorin:Allmänt | 2 Kommentarer

Jag är sugen på negerbollar!! Gud!! Vet inte när jag åt en sån sist! Och hur ofta blir man sugen på nergerbollar då? Förlåt, chokladbollar eller vad du nu heter.. :P

Varför får man inte säga negerbollar då? Det är ju vad de alltid har hetat, och kommer alltid att heta för mig!

Vad säger du? Säger du negerboll eller chokladboll? Eller kankse som Sunes pappa: wienerbröd!! :P Haha!!



Från susning.nu:
Namnet är kontroversiellt. Benämningen chokladboll anses av somliga mer politiskt korrekt även om den endast får användas när mängden choklad är tillräcklig. Annars är det ett brott mot marknadsföringslagen (SFS 1975:1418). Understundom hör man även de med en blinkning till upphetsningen ironiska beteckningarna afroboll och etnisk boll. Endast sällan det möjligen inte alltid medvetet ironiska gambiaskallar med mjäll.


Kommentarer
Postat av: Jenny

jag säger både negerboll o choklasboll. men oftast blir det negerboll. kram

2009-03-29 @ 12:13:16
Postat av: Lovisa

Negerboll ibland och chokladboll ibland. Dock när jag handlar på café säger jag chokladboll!

2009-03-29 @ 14:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0