Mopsutsällning!

Datum:2009-06-14 Tid:19:46:08   I kategorin:Allmänt | 2 Kommentarer

Fredag-lördag var jag, Malin och Zigge som sagt i Fagersta/Avesta på hundutställning! :) Vi åkte på fredag eftermiddag efter jobbet till Fagersta, hem till Monica (som är Zigges uppfödare) och hennes fru Anna. Jätte, jättetrevliga människor!! :D Åt mat och drack vin och hade det jättetrevligt! :) Tack så mycket, Monica och Anna, för att vi fick bo hos er!! :D

På lördagsmorgonen gick vi upp tidigt och begav oss till Avesta där hundutställning var. Massa hundar, så mycket mopsar överallt! Kul att se så många samtidigt. Tyvärr regnade det nästan hela dagen, så det var lite småblött och väligt lerigt. Inte speciellt varmt heller, men det var ju bara bra för alla hundar.

Zigge vann klassen som han ställdes i! :D Han är ju helt enkelt bäst!! :D Fick massa fina priser! :D


Zigge hade det bra den natten - en brud på varje sida om sig!! ;)


Zigge och jag myser


Här har vi precis kommit fram, satt upp tältet och alla hundar är på plats


Zigge hade egen bur, den till höger. Kolla så grå han är i ansiktet mot de andra yngre mopsarna


Malin och Monica


Den här lilla sötnosen sprang jag med i ringen en liten sväng. Hon som ägde hunden, sprang i ringen bredvid precis när han här på bilden skulle in. Så jag började, så tog hon över sen!


Längst bort i svart är jag!! Och dommaren står i mitten och kollar


Monica visar upp en svart mops och dommaren godkänner


Zigge vilar innan det är hans tur att springa i ringen


Här är det Zigges tur!! Monica springer med honom!


Heja, heja!! :D


Här visas Zigge upp för dommaren


Stolt matte och duktig hund!! För ZIGGE VANN!!! :D


Här är Malin inne med Zigge, och Monica med sin hund, som jag inte kommer ihåg vad hon heter.


Dommaren funderar på vem av dem som ska vinna...


Här har de fått sina stora medaljer!!

En väldigt trevig helg!! :)







Kommentarer
Postat av: Monica

Hej Lollo Kanon bilder,Och Gud vad roligt att ni kom

Hoppas att vi kan ses igen,Detta var en höjdpunkt för mej Zigge blev BIM Senior Kanon vad roligt.Men jag vill bara tala om för dej Lollo och Malin...NI ÅR GÄRNA KOMMA HIT IGEN för vi tyckte att det var jättetrevligt att ni var här Kramar till er båda...

Monica/Anna

2009-06-15 @ 00:41:42
Postat av: benny brandman

Jätte kul att det gick så bra för Zigge Mops. Men vad grå han är lilla sötnosen jämnfört med de andra...

2009-06-15 @ 19:51:24
URL: http://bennybrandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0