Midsommar!!

Datum:2009-06-20 Tid:20:44:11   I kategorin:Allmänt | 6 Kommentarer

Midsommarafton började ju inte så jättebra... Jag cyklade ner till Hemköp på morgonen efter frukosten, för att köpa jordbubbar och lite annat till dagen. På Hemköp tog jag ut pengar, 100 kr, för att kunna köpa jordgubbar utanför färgaffärén, för de har ju stått där flera dagar och sålt. Men när jag cyklade förbi, stod de inte där. Så jag cyklade ju hem, packade upp matgrejerna och skulle ta upp hundralappen. Den var borta!! Så jag måste ha tappat den någonstans utmed vägen hem. Hade den i fickan på magen i munktröjan, och på något sätt måste den ha åkt ur. Sprang ner till cykeln igen för att se om den låg där, men inte.. Cyklade även en sväng och kollade, men det blåste ju så mycket, så det hade säkert blåst långt bort... Kul, hundra spänn back, sådär på midsommaraftons morgon!! :(

Väl hemma och jag hade sörjt klart över mina tappade pengar, kom Malin upp och hjälpte mig med håret!! :D Hon gjorde massa, massa lockar i det! Korvade upp håret och satte i hårspännen, och så skulle det torka så.


Haha, ser ju ut som en tant med permanentat hår!! :P Kankse så man ser ut när man blir gammal!! :P

Vi fixade och donade och gjorde oss redo här hemma. Sen bar det av mot Berg, till Marcus föräldrars hus. De var bortresta, så då passade vi på att utnyttja huset! ;)

Började dagen med sillunch, i alla fall för de som åt sill! Sill, färskpotatis, gräddfil, gräslök, rökt lax och allt de där som man brukar ha! Marcus hade rökt egen lax, som jag smakade. Och lyssna på de här: JAG ÅT AV DEN!! Jag tog till och med två gånger!! :P Haha!! Och nej, inte för att jag var onykter, för de var jag inte, utan för att jag tyckte att det var ganska gott!! :P Haha!! JAG ÄTER FISK!! :P


Dagen började med midsommarlunch


Där på fatet ligger laxen som jag åt!! :P


Och snapps, såklart!!


Evelina och Jenny


Fredrik, Cilla och Martin


Benny och Marcus


Hmm, vad gör Evelina?? :P


Midsommardrinken!!


Söta Malin med blomma i håret!


Här syns ju håret lite, lockigt som bara den! Sen hängde de ju ut sig, ju mer tiden gick! Men en inbakad fläta i luggen och blommor i håret!! :)


Kankse syns bättre i håret


Efter lunchen var det dags för kubb!!


Zigge kontrollerar planen


Vi körde pojkarna...


... mot flickorna. Men Zigge var med i båda lagen!! :P


Malin och Zigge


Zigge satt nog i allas knä den kvällen!! Här trivs han hos Evelina!


Sötnosen ♥


Lite vila efter kubbspelandet


Flickorna (och Zigge) i soffan


Evelina ♥ Fredrik


Jag och Malin


Marcus och Martin spelar och sjunger så hela Berg hör!! :D


Fredrik sjunger också


Och även Benny


Jag och drinken ;)


Framåt kvällen var det dags för middag - grillat!!


Massa gott!!


Malin och hennes kyckling! ;)


Mat - igen!!


Grillat är gott!! :D


Hmm, undrar om Cilla visar hur högt eller hur stort någonting är här.. :P


Snappsvisa


Vitlöksflikkan äter vitlök... :P


Ser ut som om Benny är sugen på Fredriks köttbit!! ;)


Zigge och jag


Zigge ska ju självklart vara med vid bordet :P


Hihi!!


Kärlek ♥





Kisse


Senare på kvällen blev det lite kyligt, då åkte filten fram!!


Vi och våran lilla bebis, Zigge ♥


Senare på kvällen/natten spelade vi spel, Pratmakarna, tror jag att det hette. Här förklarar Marcus reglerna.


Och det var liv då, när vi spelade! Folk skrek, för och höras och överrösta varandra!! :P


Ja, det var en trevlig midsommarafton!! :D


Kommentarer
Postat av: benny brandman

Jätte fint skrivet älskling. Ang hundralappen, man ska inte gråta över spild mjölk. Och ang fisken, viss är det gott ;)

2009-06-20 @ 20:52:21
URL: http://bennybrandman.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi vilka roliga bilder du tagit! Kul o se! Det blir nog en tidig kväll för mej...trött.. Stor kram

2009-06-20 @ 21:15:47
URL: http://malinozigges.blogg.se/
Postat av: Börje

det sägs att man blir intelligent av fisk..det kan ju vara bra att ha lite av till hösten...bjuder gärna på sill och nubbe om du kommer hit...ni verkar haft en trevlig kväll..det kunde nog vara värt 100 spänn...

2009-06-22 @ 10:55:02
Postat av: Ingrid

Lollo..... vill bara säga att du var JÄTTEFIN i håret!!!!



Kram Ingrid

2009-06-23 @ 22:01:07
Postat av: Ingrid

Och lyssna inte för mycket på min brors småspydiga kommentarer.....

2009-06-23 @ 22:03:50
Postat av: Sandra

gaaah va vacker du e hjärtat!!! vilken prinsessa!

2009-06-30 @ 14:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0