Måndag!

Datum:2009-06-15 Tid:20:05:42   I kategorin:Allmänt | 2 Kommentarer

Jag har ju inte bloggat ordentligt på ganska länge. Det har hänt ganska mycket saker här faktiskt!!

Jag har tex börjat jobba igen! Det vet väl de flesta av er redan, men för dem som inte vet, så jobbat jag tillfälligt på Cloetta igen, i 5 veckor. Är redan inne på 3:dje veckan nu, så de är inte långt kvar... Känns väldigt både och att vara tillbaka... Alltså, det är jättekul att vara tillbaka och träffa alla och jag trivs jättebra med mitt skift. Men samtidigt så går man där och vet att det snart är slut - igen - och man ska gå igenom skiten en gång till. Att skiljas från allt igen liksom. Och det känns inget bra alls!! Sen är man ju inte lika engagerad som man var förr... Tar liksom inte tag i grejer som förr... Men det kanske är ganska förståligt...

Har också fått reda på att facket lurat oss, lurat oss om våra pengar som vi skulle få när vi blev arbetslösa. De sa att vi skulle få 80% av HELA våran lön, tack vare vår inkomstförsäkring som vi har. Och det har vi ju alla självklart trott på!! Det har ju hållt på och krånglat och strular fram och tillbaka hela tiden, men förra veckan fick jag äntligen mitt slutgiliga besked från inkomstförsäkringen. Och enligt det beskedet skulle jag inte alls få många kronor i månaden... Ringde runt och kollade vad som var felet den här gången, men ingen kan svara på det. Blir irriterad, så jag och Jessica (som har samma problem) åker in till fackets kontor i stan med alla papper och ber dem hjälpa oss. Och vet ni vad de säger?!?! Att det är rätt!!! Att vi inte ska ha mer pengar!!! Helt otroligt!! För de drar så mycket skatt på pengarna och allt vad det var, så det blir inte många kr kvar... :S Jag som trodde att det inte skulle vara så illa ändå ekonomiskt, att vara arbetslös.... Att jag ändå skulle få min 80% av lönen jag hade förr.. Men neh då... Inte det inte!! Usch och fy och blä för dem, som lurat oss!!!!

Haha, ja, jag har vart nere på vårdcentralen också, för att ville att de skulle ta bort en leverfläck som jag har på halsen. Det växer ut, fastnar i kläder,  jag sliter bort den och så växer den ut igen. Så där håller det på. Så jag ville ha bort den!! Men när jag kommer in till doktorn, säger han att det är en finne!! EN FINNE!!! Haha!! Nej, säger ju jag, det är det inte. Och han dividerar med mig om att det är en finne... Så böjer han bak mitt huvud och börjar klämma på den, och säger igen att det är en finne. "Sluta klämma, det är inte någon finne!!" säger jag med höjd röst. Men han säger att jag har ju småfinnar runt om, så det ÄR en finne. Och jag får säga nej igen! Men till slut ger han sig, säger att det inte är någon farlig leverfläck, och att han inte tar bort den. Jag svarar att jag vet att den inte är farlig, eftersom jag skulle ta bort den en gång när jag var yngre, men att jag ändå ville ha bort den, för att den stör mig. Men han vägrade. Så leverfläcken är kvar... Skitgubbe...

För övrigt flyttar hon som bor i våran kommande lägenhet ut idag. Så jag hoppas att vi får nyckeln nu, vilken dag som helst!! :D

Och så längtar jag till hösten. Längtar till att få börja skolan. Längtar tills att jag äntligen får göra någonting vettigt igen. Använda huvudet igen. Bli någonting. Jag vill börja nu!!!

Har säkert massa saker som jag glömt skriva... Kankse kommer på mer senare!

Nu ska jag gå och äta lite, hoppa in i en dusch med älsklingen (förhoppningsvis, om jag lyckas lura med honom ;) ) och sen lägga mig, är jättetrött!!

Så, god natt!!!


Kommentarer
Postat av: benny brandman

Du brukar ju vara ganska bra på att luras ;)

2009-06-15 @ 20:10:17
URL: http://bennybrandman.blogg.se/
Postat av: Malin

jaa vissa saker suger ju :( men snart e det midsommar!! dåå ska vi ha kul!!

2009-06-15 @ 22:40:56
URL: http://malinozigges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0