Tidig måndagmorgon!!

Datum:2009-07-13 Tid:08:20:52   I kategorin:Allmänt | 0 Kommentarer

Vaknade redan kl 7 i morse, och kunde inte somna om. Så jag gick upp!! Tänkte först att jag skulle baka bröd, färskt bröd till frukost tills Benny vaknade, men hade ingen jäst. Men tanken var ju god! :P

Så jag satte mig här vid datorn istället, för att börja skriva min ansökan till CSN. Skickade iväg ansökningspapper för ett par veckor sedan, men fick ett mail i torsdags om att jag var tvungen att komplettera min ansökan med ett personligt brev, med varför jag skulle få låna pengar nu, varför jag skulle klara av den här utbildningen och varför det gick som det gick förra gången. Så för er som inte vet, så började gick jag första året på civilingenjör i maskinteknik direkt efter gymnasiet. Men det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig och det var mycket som hände runt omkring då. Så jag tog inte alla mina poäng då, som man egentligen måste göra. Och har man inte tagit alla poäng, får man inte låna pengar av CSN... Så som det ser ut idag, får jag ju inte låna nåt. MEN, alla ska tydligen ha rätt till "en andra chans" eller vad man ska kalla det. Så nu ska jag skriva det där brevet och sen ska mitt ärende omprövas. Och det är inte lätt och sitta och försöka skriva varför man inte klarade skolan helt och hållet sist!!

Tiden på Cloetta är nu över - igen. Fick vara där 5 veckor sammanlagt. Så i fredags gick jag därifrån - igen. Kändes liksom som man hade gjort det förr... :S Så idag måste jag in til Arbetsförmedlingen och anmäla mig som arbetslös igen. Så nu börjar allt krångel med alla papper hit och dit, telefonsamtal och sånt... :S Men bara i 5 veckor, för SEN BÖRJAR SKOLAN!!!! :D JIPPIE!!!!

Igår gjorde jag nåt som jag aldrig gjort förut!! Jag åkte med Benny på motorcyklen!! Haha!! Jag fick låna byxor, ryggskydd, hjälm och handskar av honom, för det hade han dubbelt av. Så det var bara att böka på sig allt! Genomsvett bara av att klä sig ju!!! Herregud!! Och stel som en pinne med alla skydd överallt!! Vi går ner till garaget och provsitter, så jag bara får känna hur det känns att sitta där bak. Och det kändes bra!! Men sen skulle jag hoppa ner... Och jag liksom hoppade på ena fotpinnen, och den gick sönder!!! Men det var redan en spricka i pinnen, som syndes, så den hade väl antagligen gått sönder förr eller senare ändå. Så egentligen var det ju tur i oturen att den gick sönder när vi var hemma, och inte när vi åkte eller var långt bort! Men eftersom vi ändå hade alla kläder på oss, så tog vi bara en liten tur bort till Ljungs kyrka, för att känna hur det kändes. Och det var kul!! Lite otäckt först, men det är ju en vanesak och åka med också! Jag har ju liksom inte ens åkt moppe!! :P Det ända var väl att det var jobbigt att hålla upp benet, eftersom det inte fanns någon fotpinne... :P Men vi ska fixa en ny, sen ska det åkas!!! :D

Igår var vi hemma hos Anna och Jocke och kollade på bebisen!! De gjorde 3D-ultraljud förra veckan, så vi kollade på filmerna därifrån. Jättehäftigt att se, att man ska se bebisen på rikitgt liksom. Men det ser ändå lite otäckt ut. Hon snuttade på handen, gäspade och for omkring lite där inne! :) Snart är hon ute, och vi får se på henne på riktigt!! :)

Jag och Malin var på bio igår kväll och såg The Proposal. Jättebra film!! Riktig tjejfilm!! ;) Hihi!! :)

Sandra och Fille var här i fredags! Kollade hur vi bodde i nya huset och så åkte vi till Stubbegården. Å herregud, man blir ju het fel av att vara där!! :P Det behövdes ju ingen middag den dagen! :P Haha!! Men det är ju en kul grej, att se alla de där kakorna och allt!! :)

Nä, är väl bäst att jag skriver klart den där ansökan nu, så jag kan posta den idag... :S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0