Lalalalalalala....

Datum:2009-07-27 Tid:19:06:24   I kategorin:Allmänt | 1 Kommentarer

Ja, de var länge sen - nu igen. Men jag känner inte riktigt för och blogga som förr, eller, har inte gjort det på ett tag. Så det kommer kankse inte vara fullt så mycket aktivitet här som det brukar kommande veckorna heller. Känner inte riktigt att jag hinner sitta här vid datorn, finns så mycket annat och göra hela tiden! :) Men framåt hösten blir det nog bättre igen!! ;)

Kan ju berätta lite om vad som hänt senaste tiden, nu när jag ändå sitter här ;)

Igår var jag, Benny och Victor på Gröna Lund. Och jag kan ju säga som så, att det märks ju att man inte är 14 år längre!! :P Haha!! Första halvan av dagen gick bra, vi hade åkt allt utom Uppskjutet eller Nerskjutet eller vad det nu heter. Det är väl både upp och nerskjut, för man skjuts ju åt båda hållen. I alla fall, den skulle vi åka... Och den var jätterolig, precis som förr. Men, det hände nåt efter den. Alltså, jag blev helt konstig, började må illa, fick ont i huvudet och kände mig jättekonstig. När vi skulle äta, kunde jag inte äta för jag mådde illa. Och det har aldrig hänt förut, jag har åkt allt, om och om igen, och har kunnat åka hur länge som helst. Men, jag börjar väl bli gammal nu :P Haha!! Och alla som skrek hela tiden, alla ungar som sprang omkring!! Så jobbigt!! Haha!! Det måste väl nästan vara ett ålderstecken?? :P

Vi har vart ute massa i skogen och plockat massa svamp!! Har lite i frysen nu också!! :) Benny är ute och traskar en sväng i skogen nu, se om han kommer hem med nåt gott :)

Har bara badat en gång i sommar... :S Det måste väl nästan också vara ålderstecken :P Förr badade jag jämt, helst varje dag. Men det har bara blivit en gång än så länge i sommar. I fredags kväll, uppe vid Hultsjön. Men det var kallt!! Jag och Anna badade, och ´Benny och Jocke grillade korv :)

Hmm, vad har hänt mer?? Vi är klara här hemma, med allt uppackande och ihopskruvande av alla nya möbler. Så nu börjar det se riktigt bra ut här hemma! :) Men det känns ändå som om det var lite "dumt" att flytta precis i samband med semestern, halva semsterna har ju gått till och fixa iordning här hemma. Man kunde ju gjort nåt annat, menar jag. Samtidigt som det är bra, man har ju haft tid att hålla på ordentligt :)

Och alla som har vart här än så länge, säger att det är jättefint, alla är avundsjuka på våra fönster!! :P Ska ta kort på dem sen någon gång, så ni får se! Eller jag ska väl kankse ta kort på allt! Men det kommer väl senare...

Och sen har jag kommit fram till att jag vill ha en ny mobil nu också. Min är lite småknasig, stänger av sig och byter bakgrundsbild och tema lite då och då. Och nu har även batteriet börja bli så där jättevarmt när jag pratar i telefonen, precis som min gamla blev. Så jag gick in på Telenor idag för och kolla hur lång tid det var kvar tills jag skulle få ta en ny mobil. Och han killen där, sa att det var 3 månader kvar. Jag försökte få ta en ny direkt, men det gick ju inte... :( Så skulle vi skicka iväg min på lagning, eftersom den är konstig (tydligen ett vanligt problem på den mobilen, sa han). Men det fanns ingen lånemobil hemma. då frågade jag hur lång tid det skulle ta innan jag fick tillbaka min mobil. UPP TILL 4 VECKOR!!!! Han tyckte jag skulle vara utan mobil i 4 VECKOR!!! Haha, nej, glöm det, sa jag. Jag bad honom ringa när de fick in en lånemobil, men det kunde de ju absolut inte göra... Det gick inte.. Då sa Benny att han har j en gammal mobil, fast den är låst till Telia, och frågade om inte butiken kunde låsa upp den åt oss. Men det vägrade de göra... Då blev jag sur och gick!!! Haha!! Får väl se om det går bättre någon annan gång :P

Nä, nu får det räcka för den här gången!!!

Måste bara skriva det: JAG LÄNGTAR TILL SKOLAN BÖRJAR!!!! :D Bara 3 veckor kvar nu!!! :D :D :D :D
Träffa klasskompisar och sitta i skolbänken igen, köpa almanacka och pennor, kollegieblock och sudden!! Haha!! Precis som när man var liten!! ;) Och skolväska!! :P Haha!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Haloj! man har ju faktiskt ett liv oxå! Inte bara sitta m näsan i datorn! :) Så jag förstår att du inte vill blogga så mkt. Men det är kul för oss andra att läsa ;) Efter att du inte mådde så bra på Grönan kanske du inte vill med till Liseberg ev då? Om du är gammal vad är jag då? O hur kommer jag o bli då? hihi hmm Vi höres! Kram kram

2009-07-28 @ 09:45:25
URL: http://malinozigges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0