Hej hej!!

Datum:2009-07-05 Tid:22:23:27   I kategorin:Allmänt | 3 Kommentarer

Hej igen, allihopa!! :D

Var ett tag sen nu, men det har vart väldigt, väldigt mycket och göra! Plus att vi inte har nåt internet än (har fått låna lite trädlöst av våra snälla grannar över oss nu, tack!)

Trivs jätte, jättebra här i nya huset i alla fall! Det är så skönt med trädgården utanför, att bara kunna gå ut hur som helst. Är ju fortfarande lite stökigt här inne, kartonger och grejer står ju fortfarande huller om buller. Men det börjar bli ordning, sakta men säkert! ;)

Det ända jag kan klaga på, är att Malin och Zigge inte bor i samma trapphus längre... :( Och det är synd! Saknar dem båda massa!! Förr såg vi ju varandra nästan varje dag, åtminstånde vinkade till varandra från balkongen, och Zigge sprang upp och ner mellan oss. Och det saknar jag!! Men de var här och hälsade på idag!! :D Och det var kul!! :D

Eller jo, en sak till kanske jag kan klaga på... :P Våra fönster! De är såå fina, för de är verkligen jätte, jättestora med djupa fönsterbrädor. Men det regnade in i fredags... Då när det regnade så himla mycket. Så när jag kom hem från jobbet på fredagkvällen, var fönstren helt immiga och det var vatten mellan dem (vi har dubbelfönster, sånna innefönster som man tejpar på vintern och brukar ta bort på sommaren) I ena sovrumsfönstret hade det till och med läckt ut till blomkrukorna. Så det var ju bara att sätta igång med att plocka bort tejpen på fönstren och torka mellan dem... Ingen höjdare, speciellt inte efter´som jag fick göra allt själv eller, Benny var kvar på jobbet.

Vi var inne på Ikea idag och handlade lite nya möbler! En ny bokhylla, soffbord, sängbord, gardniner och lite annat. Tänkte jag skulle ta kort på allt sen och lägga upp, men jag vet inte var min kamera är. Den är borta! Jag har inte hittat den än. Kommer ihåg att den låg under vårt tillfälliga soffbord borta på Härnegatan innan vi flyttade. Och jag vet att jag gick och tänkte flera gånger, att jag måste packa ner den någonstans, så jag vet var jag har den. Men det gjorde jag aldrig, och sen vet jag inte var den tog vägen! Den ligger säkert på nåt jättebra ställe :P Haha!!

Imorgon börjar sista veckan på Cloetta också, sista veckan för alltid!! På fredag är det slut på riktigt!! Sen vill jag bara att det ska bli augusti, så skolan börjar. Vill börja nu!!! Längtar massa till det. Fast ändå skrämmande. Tänk om man inte klarar det, tänk om man inte trivs, tänk om det inte känns bra... En massa "tänk om". Men man kan ju inte veta innan man har testat!! :) Jag tror att det kommer bli jättebra och jätteroligt!! :D

Nä, är nog bäst och hoppa i säng nu, börjar ju tidigt imorgon!

God Natt!! :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej vännen!!! kul att ni trivs så bra borta i den nya lägenheten. Jag får ta o komma bort o hälsa på er nån dag... Hoppas att det kommer att gå bra för dig denna sista vecka på Cloetta. Jag tror att du kommer att trivas bra sen när du börjar plugga. Vi höres. Många kramar från mig

2009-07-06 @ 14:19:44
Postat av: LillaAnna

Hej Hej! Jössös vilkeet inlägg :) Träkigt de där me fönstren.. så fina å så ställer dom till så mycke problem.. :( Hoppas de inte regnar in idag när de öser ner.. En vecka på jobbet utan mig.. nästan att jag ångrar att jag tog semester.. har redan haft tråkigt idag.. :( Tänker på dig! Kram Kram

2009-07-06 @ 19:43:47
URL: http://annansblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

...vi saknar dej massor mä...:( :( Inte roligt alls.. Tyst o tomt i huset.. Men kul att ni trivs iaf trots fönster o fläkt.. kram från oss

2009-07-06 @ 20:20:58
URL: http://malinozigges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0