Amanda på besök!!

Datum:2009-07-15 Tid:21:53:22   I kategorin:Allmänt | 1 Kommentarer

Vi har haft Amanda här på besök i ett par dagar! :) Det har vart kul och vi har gjort massa roliga saker. Igår var vi på bio och såg Ice Age 3, rolig film! ;)

Vi har vart vid Ljungbadet flera gånger och badat. Eller, Benny och Amanda har badat, inte jag. Jag håller nog på och bli gammal, som tycker det är kallt i vattnet!! :P

Amanda och Benny


Igår kväll var vi uppe här vid sjökanten och metade lite. Men ingen napp, tyvärr. Däremot var det jättevarmt och fint väder, fast klockan var sent på kvällen!!


Fiske på g


Amanda!!


Självklart  var ju Zigge med och kollade läget!


Zigge hade till och med ett eget spö som han vaktade!! :P

Nu ikväll kom mamm och hämtade Amanda, och jag passade på att göra mammas naglar. Blev jätte, jättefint, nästan så jag blev lite avis på dem :P


Visst blev de fina?? :)

Vi har vart ute och krattat gräs nu ikväll med! Haha, vi har ju trädgård nu ju, så nu måste man hålla på ute med!! :P En av grannarna klippte gräset idag och det var så himla långt, så det blev ju massa gräsränder efter klipparen. Först skulle vi bara kratta upp det där vi har utemöblerna, men vi fortsatte och tog hela gården! Men det går ju så himla fort också. Och lilla Zigge, som är här den här veckan, var med och kollade läget hela tiden också! :)

När vi krattat ihop allt, var det ju dags att ta upp det också. Så Benny gick och hämtade åkgräsklipparen med vagnen efter, och så körde vi runt och plockade upp alla högar. Jag var ju tvungen att testköra också, för det kommer väl bli en hel del klippande framöver. Och det var jätteku!! Haha!! Svårt som sjutton och backa med vagnen på bara... Så det måste jag öva på! :P


Här ska jag försöka backa in mot komposten för att slänga allt gräs. Men det tog ett tag, kan jag lova!! :P Den svängde inte riktigt som jag ville!! :P


På vägen tillbaka, när gräset var tömt, fick jag en passagerare med mig ;)

Sen får vi säga grattis till Björn idag, som fyller år!!! :) Hoppas du haft en bra födelsedag!! :D


Och såhär glad är han för att han fyller år!!! :P


Avslutar med en häftig bild på Zigge, han låg såhär i Amandas knä jätteänge! Med rumpan och baktassarna i Amandas knä, och resten av kroppen på golvet. :P



Nä, nu blir det en kopp te och kolla om det finna nåt och se på tv:n. Chansen är väl inte världsstor, eftersom vi bara har 1:an, 2:an och 4:an än så länge. Har beställt fler kanaler, hoppas på att de kommer snart!! :)

Kommentarer
Postat av: dahl-daly

verkar som ni stortrivs där ute i nya lyan :) lev väl! ses vi ikväll?

2009-07-17 @ 09:58:33
URL: http://martindahl.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0