Trettondag Jul

Datum:2009-01-06 Tid:20:27:00   I kategorin:Allmänt | 2 Kommentarer

Jaha, idag är det alltså trettondag jul. Vad nu det är, höll jag på och säga! :P Tretton dagar efter julafton, men mer då? En extra ledig dag, får man väl se det som. Eller i alla fall de som jobbar, för mig blir det ju ytterligare en karensdag som läggs på mina dagar.. :( Så för mig är det illa - för dem som jobbar bra!

Gjort idag då? Ja, jag började dagen med en promenad vid kanalen, medans Benny låg kvar hemma och sov (han ska jobba natt, så han behöver ju sova så länge som möjligt). Kom hem och gjorde frukost åt oss, och insåg att termometern närmade sig nollan. "Vi SKA tvätta bilen idag!" sa jag, eftersom det var första dagen på länge det var så varmt och bilen verkligen behövde tvättas! Åkte bort till Preem och tvättade den, halva bilen var! Går ju så snabbt också när man hjälps åt!

Kom hem och tog det lite lugnt, fixade mat. Åt tacos och gjorde massa guacamole till, fick en hel kartong med mogna advocdo av Malin igår! :) Jättegott!! :)

Skrev ett tack-kort till alla på jobbet, för de fina presenterna och gick bort med det till Anna, så hon skulle kunna ta med det till jobbet imorgon. Sen gick vi en promenad runt vid kanalen! :)

När jag kom hem igen, gick jag ner till Malin en sväng och sen hämtade upp lille Zigge! Han ska vara här ända fram tills på fredag nu!! ♥ Så mysigt!! Så får jag lite sällskap också! :)

Ja, det är väl ungefär vad som har hänt idag!

Planer för imorgon då? Hmm.. Nja, inga än så länge. Morgonpromenad såklart! Sen umgås med Zigge, hmm, umgås med Zigge och umgås med Zigge!! :P Jo just det, jag ska göra kalopps imorgon också!! Ojojoj, fullspäckad dag!! :P




Kommentarer
Postat av: Annika

Jag är oxå arbetslös igen inget sko :(men det är bara att bita ihop tyvärr och söka det man kan. Skönt med promenad :) Vi har en skitig bil oxå kunde nmi inte tvättat den oxå hahaha. Kram

2009-01-06 @ 20:31:45
URL: http://wakkas.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag är ju oxå som du vet arbetslös, men de dagar jag inte jobbar som timvikarie får jag att gå ändå. Det finns alltid nåt och göra, men det e trist att kompisarna aldrig har tid att ses. Jag menar de ha rju deras. Hoppas vi ses snart :) kram kram

2009-01-06 @ 21:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0