Linser

Datum:2009-01-19 Tid:20:27:45   I kategorin:Allmänt | 3 Kommentarer

Jag tror jag ska skaffa linser. Ja, jag tror jag behöver det! Jag märker det när jag går hemma, att det blir ju många gånger per dag som man går fram och tillbaka mellan tv:n och datorn och så. Mer än det är när man har jobbat. Och jag har jätteont i ögonen. Använder ju inte glasögonen. Vet inte varför, trivs inte med dem, eller, tycker mest att de är i vägen. Och jag vet ju att jag MÅSTE ha dem på mig sen när jag ska börja plugga. Annars går det inte. Så jag funderar på linser. Ska ändå in en sväng till stan imorgon, så jag funderar eventuellt på att gå till någon optiker och boka tid för linsprat! Kankse dags och göra en ny synundersökning också.

Men det tar ändå emot lite och ha linser. Tycker att det verkar äckligt att peta sig själv i ögat! Hade det vart för ett halvår sen hade jag inte ens tänkt tanken, att eventuellt skaffa linser! Har alltid tyckt att det är jätteäckligt! Men jag börjar ändra mig. prova kan man ju alltid göra!!

Men i sånna fall ska jag nog ha sånna månadslinser, som man bara byter en gång per månad. Men samtidigt så får man ju knappt aldrig öva på att ha ut och in dem då. Kankse skulle ha dygns eller dagslinser eller va det nu heter först, för att komma in i det lite??

Nån som har linser? Är det äckligt? Svårt? Knepigt att få dem rätt?? Hmm.. Får väl prova hos optikern, se om jag vågar peta mig själv i ögat!! :P

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har ju linser ibland! Skulle ha det oftare om det inte vore så dyrt. Använder ju endags o de är dyrast. Som sagt som vi sa häromdagen så finns det många typer av linser. Både månadslinser att ta ut varje dag. El ha inne varje dag. Diskutera m optikern! God luck! M

2009-01-19 @ 22:41:20
URL: http://malinozigges.blogg.se/
Postat av: Lollo

ibörjan är de obehagligt men sen så blir man mera van o ha de. svårt o säga vad du ska ha de är ju en smaksak oxå själv så har ja månads linnser som andas eller hur man ska säga.. finns så många olika varianter. hoppas du hittar din. kram

2009-01-20 @ 10:24:27
Postat av: LillaAnna

det löser sig.. :) pröva runt lite.. du kanske tycker de är super bra!! :) KramKram

2009-01-20 @ 10:29:55
URL: http://annansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0