God Morgon!

Datum:2009-01-02 Tid:09:14:34   I kategorin:Allmänt | 0 Kommentarer

Sitter här och äter lite frukost och kollar arbetsförmedlingens hemsida.. Vilken höjdarmorgon... :P Nä, men jag tänkte att jag måste väl "känna till" jobben som ligger ute nu. Men det finns ju fasen inga jobb för oss "som inte är nåt"!! Vad är det då för jobb man ska söka, ska man söka läkarjobb ändå, bara för sökandets skull?? :S

Såg att Cloetta sökte en fabrikschef!! :P Kanska vore nåt!! Haha!! Och vet ni vad det står? Första meningen i ansökan lyder: "Cloetta befinner sig i en expansiv fas".  Va?!?!? EXPANSIV FAS!! Och sparkar massa människor, jo, det är ju jätteexpansivt!!

Satt sent igår kväll och fyllde i något papper som jag har fått, "Amnälan om arbetslöshet" hette blanketten. Fick den på jobbet samma dag som jag fick sparken. Men det står inte på pappret vem som ska ha det eller vart det ska skickas. :S Men jag tar väl med det in nu, se om arbetsförmedlingen vill ha det!! Men det är ju så konstiga frågor på pappret! Och konstiga ord!! Vad betyder tillerkänts?? Någon som vet de? För det finns inte med i Svenska Akademins Ordlista, och då är det ju inte så lätt och veta vad det är!! Frågan är: "Har du tillerkänts pension eller annan form av ersättning som grundar sig på tidigare arbete?" Ok?? Först tolkade jag det som har du fått penson, alltså fått det utbetalt. Sen när jag och Benny började prata om det, kankse de menar har du pension, alltså den pensionen arbetsgivaren sparar åt en. Hmm?? Så jag har inte fyllt i än. Inte värt och fylla i fel!!

Nä, nu ska jag fixa mig klart, sen är de dags och åka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0