Snart jullov!!

Datum:2009-12-15 Tid:19:41:43   I kategorin:Allmänt | 1 Kommentarer


Nu är det bara två dagar kvar i skolan innan jullovet! :D

Ska blir riktigt skönt med jullov, känner att det blivit lite väl mycket skola och pluggande nu senaste veckorna. Samtidigt som jag faktiskt inte direkt kommer ha något jullov, har massa plugg att göra under lovet.. :S Två tentor efter jul precis plus andra grejer som ska göras...

Så istället får jag väl säga att det ska bli skönt med praktik, för det är det ju snart dags för!! :D Och då kankse det inte blir lika mycket pluggande, hoppas jag! Valde ju praktikplats förra veckan. Men vi har inte fått svar än om vart vi får vara. Jag valde Siemens i första hand, och hoppas självklart att jag får det! Tror det är ett bra företag och jag hoppas på en framtid där. Man måsta ju ha nåt mål ju! :P

Snö ute nu!! Vitt och ljust och fint!! :D Men halt... Shit vad halt det var idag på vägarna. Körde Audin till skolan idag, och det kändes till och med med den att det var halt!! Och det brukar det inte göra! Så jag är glad att jag inte åkte Renaulten idag :P Haha!!

Ja, vi har ju köpt bil föresten!! Det har jag nog inte skrivit här än. Köpte en bil till för ett par veckor sedan, en gammal Renault :P Billig och bensinsnål, perfekt! ;) Så den har jag och kör med in till stan, till skolan. Billigare än bussen, konstigt nog. Var lite småskeptisk till den i början, för det är ju en vanlig manuell bil. Och det har jag ju vant mig av med ju, har ju liksom inte haft en manuell bil sen Urban, och det är ju ett tag sen. Audin är ju automat, jätteskönt!! :P Så det var ju lite ovant att koppla och växla och greja själv i början. Men jag vande mig ju! Och sen imorse, när jag satte mig i Audin, lite småtrött och småstressad som man är på morgonen, blev jag asarg när jag inte hittade kopplingspedalen med vänsterfoten!! Kände hur jag blev irriterad när det inte gick som jag ville, stubinen är ju inte direkt lång på morgonen... :P Haha!! Satt där och trampade och letade, men det fanns ju ingen!! Haha!! Och innan jag kom på att det inte ska finnas någon pedal.. :P

Ja, vad har hänt med sen sist....

Julbord i S:t Anna i fredags! På Moon, sååå gott!! Så mycket gott, och man åt och åt och åt... Riktigt gott!!

Annars har det mest vart pluggande hela tiden...

Och så kommer det vara framöver också...

Men det är ändå kul, det är ju huvudsaken!! Man lär sig ju massa!! :D Skönt att använda huvudet igen!! :D

Nä, nu ska jag slänga mig över transformatorernas Y- och D-kopplingar och asynkronmotorerna igen!! :D


Kommentarer
Postat av: börje

det där med asyncronmotorer verkar jäättespännande!!!

grattis till jullov och hoppas ditt förstaval slår in.

Vi ses../B

2009-12-15 @ 21:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0