Funderar, funderar och funderar...

Datum:2009-12-06 Tid:19:39:45   I kategorin:Allmänt | 1 Kommentarer


Det här har vart en riktigt funderar-helg. Jag har funderat och funderat... Funderat på framtiden, var jag eventuellt vill jobba när jag blir stor :P

Vi ska välja till vår praktik innan måndag kl 12. Fick en lista på alla företag i torsdags i skolan. Vi ska göra 3 önskemål om vart vi vill vara. Och jag har 3 företag som jag vill vara på. Frågan är bara i vilken ordning jag ska välja dem! Vilken jag ska ta på första, andra och tredje plats...

Sen är det ju så mycket mer man måste räkna in i valet av praktikplats ju. Det är ju inte ens säkert att man får ett jobb på sin praktikplats, men man får ju hoppas på det och ändå utgå från det. Alltså tänka att det KANSKE är så att man stannar på det stället i några år.. Vill man bo i den staden eller runt om där? Vilka flyttar man ifrån då och vilka kommer närmare? VART VILL JAG BO???? Åhhhh!!!! Skitsvårt ju!!

Men å andra sidan kankse man inte ska tänka så mycket. Utan bra välja det som känns bäst och inte tänka på allt runt omkring, inte tänka på alla konsekvenser som det kan bli.

Tror nog attt jag ska göra det...

Tror nog att jag ska följa min första instinkt, det jag först kände, och så som jag har känt hela tiden... I många år... :P


Förutom allt funderande har helgen gått till plugg. Plugg, plugg och åter plugg... Börjar plugga inför elprovet vi har nu innan jul, så nu läggs all tid på elplugg :P

Vi har också krattat upp de där himla löven här ute på gården i helgen. Krattade ihop dem i högar igår och körde iväg det idag. Men det där med och kratta löv är verkligen ingenting för mig, jag bara skadar mig :P Haha!! Igår skavde jag bort skinnet på ena handen, vid tummväcket, där man håller i krattan. Och det är inte skönt!!! Går ju inte att sätt på plåster heller, eftersom man hela tiden rör tummen och handen. Och sen idag när vi skulle kratta det sista, gjorde jag nåt i ryggen, har skitont mellan skuldrorna. Kankse bara är träningsvärk :P Eller, de är det nog inte, för det gör ont och hugger när jag rör mig. Se om jag kommer upp ur sängen imorgon bitti :P

Andra advent idag då.. Snart jul, det går så fort! Bara två veckor var i skolan, sen är det 3 veckor jullov!! :D

Gjorde riktigt god adventsfrukost idag föresten, bakade bröd till frukosten! Solrosbröd med linfrön och rivna morötter i, jättegott!! Var med i kokboken jag fick av Malin när jag fyllde. :)

Nä, nu ska jag nog gå och fylla i min lista med praktikplatser... Och hoppas på det bästa, att man får sitt förstahandsval! :D

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vad sägs om trädsgårdshandskar fröken? =)

2009-12-07 @ 11:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0