Vad är det för fel på posten??

Datum:2009-08-03 Tid:18:54:32   I kategorin:Allmänt | 2 Kommentarer

Jag undrar vad det är för fel på Posten i det här landet!!! Idag fick jag reda på att ytterligare ett brev har försvunnit på posten!! Ahhh!!!

Jag har väl skickat kankse 20-talet brev nu under våren, ni vet, grejer till Arbetsförmedlingen, a-kassan, jobb och sånna saker. Tidigare har två av breven kommit bort, två brev som skulle till a-kassan. Ja, kan ju i och för sig vara lätt för dem på a-kassan och säga att det kommit bort. Men inte samma grej två gåner!! Jaja...

Men idag hände nåt ännu värre... Min kommande lärare från skolan ringde... Och frågade varför jag inte hade svarat ja eller nej till skolan i höst, varför jag inte hade skickat brevet med svaret i!!!!!! VA?!?!!?! Det första jag gjorde när jag fick hem pappren, var att kryssa i ja-rutan, och sen gå ut med brevet till postlådan. Men han påstod att de inte hade fått det... Men jag tackade ja till min plats nu i alla fall!! :) Men vilken tur att han ringde!! Tänk om de vart nån större skola eller nåt, då hade de säkert inte ringt upp och kollat... :S Tror att han ville att jag skulle gå utbildningen, för han lät lite smånervös innan jag sa ja, och sen blev han jätteglad :) hihi!!

Men jag fattar ändå inte varför just mina brev försvinner som de gör!! Grejen är den, att efter att mitt första brev försvann hos a-kassan, började jag skriva avsändare på baksidan av kuvertet. Har för mig att om brevet av någon anledning inte skulle vara ok, typ för lite frimärken eller nåt, så ska brevet komma tillbaka hem. Men tydligen inte... :S

Nä, nu ska vi snart ut och bära ved, för runt 7-hugget ska det komma en lastbil med 10 kubikmeter ved... :S Så nu har väl vi och göra de kommande dagarna.. :P

Kommentarer
Postat av: Börje

Det fina med ved är att den värmer många gånger....

2009-08-03 @ 21:46:45
Postat av: Malin

Fy tusan. Brev som kommer bort.. Har svårt o tro att det är just "posten" som slarvat bort dina brev..hmm Varför händer d just till a-kassan då tro... Vilken jäkla tur att din lärare ringde då!! Jag minns ju när du fick brevet o du var så glad o gick o postade det direkt efter du fått det!! Även fast d krånglar m svaret o csn så verkar d som att ödet är på din sida o vill att du ska gå där! Eller hur :D Snart så... Kramen

2009-08-03 @ 22:53:35
URL: http://malinozigges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0