Släktträff!!

Datum:2009-08-17 Tid:16:12:06   I kategorin:Allmänt | 2 Kommentarer

I lördags var det dags för släktträff utanför Söderköping! Det var mammas kusiner och deras barn, barnbarn och till och med barnbarnsbarn :) Många människor var det i alla fall, 102 st var på plats. Men då är det tydligen jättemånga som inte var där! Så sammanlagt tror jag att det skulle vart nästan 180 pers!! Det är många de!! :P

Var kul att se hur stor släkten egentligen är. Och det var flera stycken som man kände igen, som man sett tidigare, utan att veta att man var släkt! Som Victor tex, han hade tydligen gjort lumpen ihop med sin syssling! Och de visste de ju inte då, utan först i lördags! :P Världen är liten... Eller, man kankse ska säga att Sörping är litet!! :P


Vi samlades kl 14 för stor gruppbild. Här är fotograferingen precis klar, och alla går åt olika håll! Så det här är tydligen lite släktingar till mig ;) Och så är ju jag med på bilden, men det ser nu väl?? :P


Efter fotot var det dags för fika. De två långst bort vet jag inte vilka de är... Men nr 3 från vänster är Lina, min kusins Simons fru, sen sitter Gay, som är min morbror. Och sen mamma och Benny!!


Moster Sussie, hennes man Curt och Sussie2, som är min kusin Jockes fru.


Först sitter pappa, sen Birthe som är morbror Gays fru. Sen sitter kusin Simon (lite lik Victor, eller hur?) och efter det Conny, som är mammas kusin.


Under tiden som vi fikade, gick morbror Pelle igenom hela släktträdet. Tog över en timme att rabbla upp alla!! :P


Här är Sven-Inge, den äldsta av mammas kusiner. Plus att han är skrämmande lik min morfar.. Släktträdet bakom :)


Här är vårt släktträd!! Längst ner är morfars mamma och pappa vid hjärtat, sen är morfar den lila ballongen. Sen är det våran del av släkten som är i de lila ballongerna uppåt! Många är de!!


Här är mammas syskon, bara en som fattar som inte var med. Pelle, Sussie, Gay och mamma.


Morbror Pelle och morbror Gay


Under dagen var det massa aktiviteter. Här går Victor och Benny tipspromenad.


Amanda, mamma och mammas kusin rättar tipspromenaden


Sen var det dags för mat!! Kusin Jocke i röd tröja, hans fru Sussie och deras barn Tobias.


Närmsta släkten vid det här bordet!!


Mat!!


Gay, mamma och Benny


Birthe, Victor och Pelle


Brännboll!!


Brännboll!!


Curt och Amanda springer för fullt!!


Mamma och Benny


Under brännbollsspelandet började det regna, så vi fick bära in alla bort och stolar i en loge.


Pappa, Victor och Sussie. Alla Cloettajobbare som läser de här, ser ni vad det är i skålen på bordet?? :P Vi hade med massa Polly och chokladkakor, gissa om man var populär?? :P Haha!!!


Jag, Benny och Amanda


Curt och moster Sussie


Vårt bord :D


Pappa och kusin Simon


Lite mer avlägsna släktingar trodde att jag och mamma var systrar... Då kommer ju samma fråga som förr, ser jag äldre ut, eller är det mamma som ser ung ut?? :P


Lite dans framåt kvällen :)

Har massa bilder från den dagen, men jag känner ju inte igen folket på bilderna!! Haha!! Så nu har jag bara tagit med dem som jag känner igen!!

Kul dag och kväll!! :D



Kommentarer
Postat av: Evelina

Ja, det var en kanondag! Kul att släktträffen var lyckad också! :D Kram

2009-08-17 @ 16:23:54
URL: http://eeia.blogg.se/
Postat av: LillaAnna

Jössös va folk!! Ser ut som ni hade de väldigt trevligt!!

Du är så otroligt lik din mamma! Ni e så söta! :D

KramKram

2009-08-17 @ 20:08:25
URL: http://annansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0