Massa bilder och uppdatering!!

Datum:2009-08-08 Tid:19:45:44   I kategorin:Allmänt | 0 Kommentarer

Tänkte jag skulle försäka uppdatera lite här, nu när jag har tid! :) Har vart inte suttit så mycket vid datorn under sommaren, men idag blir det lite dator! Skulle egentligen vara borta hos Marcus och tjuvlyssna lite på Lundell, men jag känner inte riktigt för det, orkar inte. Är trött, lite ont i huvudet och sen är jag helt sönderbränd på ryggen (var ute på en ö i skärgården igår) så det gör ont så fort jag rör mig! :S Så det är inte så skönt och ha kläder på sig, om man säger så :P Men Benny åkte bort nu, så då tänkte jag sitta här och uppdatera lite :) 

Igår var vi ute på en ö i skärgården med Bennys föräldrars båt! Så mysigt! Var ute i 10 timmar, så det kankse inte är så konstigt att man är lite bränd. Smörjde med solkräm flera gånger, och hade långarmad t-shirt på mig och keps väldigt mycket. Men, man blir ju bränd ändå. Det känns ju inte direkt när man är där och badar och solar. Men när vi åkte hem... Då började jag frysa massor, och det gjorde ont överallt... Speciellt på ryggen, där brände jag mig mest.

Var en väldigt skön och trevlig dag! Man blir så lugn på nåt sätt, när man får komma ut sådär. Bara sola, hoppa i vattnet och svalka sig lite, läsa en bok, fika, bada igen. Det är livet!! Och att få bada i riktigt vatten, i havet!! Gud så skönt!! Jag är ju uppväxt med att bada i havet, eftersom mina föräldrar bor precis bredvid havet. Så det ska ju vara blå-grönt och salt!! Men häromkring är det ju sjöar som gäller, bruna och äckliga.. :S Ja, en väldigt bra dag var det!! :D

Vi var ju ute ganska länge, och klockan blev ganska mycket innan vi åkte hem. Åkte hanska vid 22.30 från Bennys föräldrar. När vi åkte iväg, började det låta konstigt i bilen. Benny hade sin kajak med sig, så den satt ju på taket, och vi trodde att det var något spännband som inte satt fast ordentligt. Så Benny stannade, hade bara hunnit köra lite mer än en kilometer. Och när Benny öppnar dörren för att gå ut och kolla bilen, luktar det bränt. Massa bränt!! Han tar ficklampan och går ett varv runt bilen och kollar. Punktering på ena bakdäcket....... Fy!!!! Så det var ju bara på med varningsblinkers mitt i natten, riva ut allt från bakluckan och gräva fram extradäcket och byta däck. Så vi var ju inte hemma förens långt efter tolv, och då var det bara in i duscken och sen smörja ett tjockt lager med kylbalsam över hela kroppen!

Benny var ute och kollade på däcket som gått sönder förut, och det var tydligen ett stort hål i däcket. Så det går väl inte och laga. Och grejen är ju den, att vi har någon sorts smygpunka på ett av framdäcken redan, så vi måste pumpa det minas en gång i veckan. Så nu har vi ju två trasiga däck!!! Och så trodde Benny att det var nåt med om man hade fyrhjulsdriven bil, var man tvungen att bya alla däck, inte bara ett. Eller i alla fall båda däckparen. Det är ju lagom kul också!!! :( Speciellt om vi nu ska sälja bilen... :(

Jag kollade precis i min kamera, och insåg att det var väldigt länge sen jag skrev här och la in bilder. Hade ju massa bilder i kameran!!

De första bilderna var från förra onsdagen, då jag, Benny, Ankan och Jenny var på Smultronstället:


Ankan har fått sin glass!!


Och Jenny med sin annanasglass!


Benny undrar vart hans glass är!!


Men glassen kom!!


Mumma!!

Efter smultronstället fortsatte jag och Benny ut till S:t Anna, till mina förädrar. På kvällen skulle vi på karibisk buffé på Moon. Brukar vara standard, att äta buffé på Moon minst en gång/år! :)


Amanda som precis kommit upp ur poolen :)


Pappa, Benny, Victor och Tobbe tar en öl innan vi ska åka ut till Moon. (vilket betyder att jag och mamma är chaufförer :P)


Amanda och hennes bästa kompis Matilda var med


Maten!!


Och ännu mera mat!!


Alla tar plats :)


Flickorna skålar med apelsinjuice :)


Efter maten spelade vi minigolf


Lite minigolf :)


Mamma och Amanda räknar poäng


Victor - djupt koncentrerad :P


När vi kom hem igen, drack vi te på altanen. Tände upp massa ljus, så det blev jättemysigt! :)

Förra lördagen hade vi lite partaj här hemma. Vi var inte så många, det var många som var upptagna, men vi hade trevligt!! Spelade lite kubb, Marcus hade gitarren med, vi grillade korv, åt kladdkakemuffins som Anna hade bakat och framåt kvällen när myggen blev för jobbiga, gick vi in och spelade lite Buzz. Trevlig kväll!! :)


Ankan och Jenny


Marcus och Malin


Sen var det dags för lite kubb :) Här Benny, Marcus, Jocke och Anna


Zigge var med och kontollerade planen ;)


Hmm, vad funderar Marcus på?? :P


Flickorna spelar kubb


Lilla Zigge...


... satt och fångade myggor och flugor :)


Marus och Benny


Jag hade beställt en badmössa från nätet, jag ville ha en, smidigt när man inte ska tvätta håret, men ändå duscha. För även om man sätter upp både toffs och spännen i håret, lyckas jag alltid skvätta i håret ändå! Och den badmössan hittade förstås Marcus... :P Och ja, den föreställer en gris, men öron och knorr där bak :P Haha, men häftig är den!!


Sötnosarna :)


Det här är äkta kärlek!! :)


Ännu mera kärlek - familjen Nilsson


Lite korvgrillning


Zigge och jag


Ankan och Jenny äter Annas goda muffins :)


Jocke


Spela lite Buzz

Ja, de var de bilderna jag hade i kameran i alla fall :)

I onsdags kväll var vi i Norrköping och såg Sommaren med Göran med Bennys föräldrar och morbror + fru. Så bra film!! Jättebra!! Se den om ni inte har sett den!! :D Efteråt gick vi och åt lite mat också :)

Vi var en sväng på Skänninge marknad i torsdags också. Kpöte det vanliga, strumpor, trosor och brända mandlar :P Sen köpte jag och Benny varsitt par fårskinstofflor, riktigt varma och sköna. De kan nog gå åt och använda här hemma framåt hösten.  

Blev visst ett riktigt långt inlägg det där! Med mycket bilder! Fast det brukar ju vara sånna inlägg som är roligast och läsa, när det är mycket bilder med. Det tycker i alla fall jag! :)

Nä, nu ska jag fortsätta läsa min braiga bok :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0