Första skoldagen!

Datum:2009-08-24 Tid:20:36:58   I kategorin:Allmänt | 0 Kommentarer

Japp, nu är första skoldagen gjord!! :D

Hade bara upprop och allmän information om utbildningen och sånt idag. Var väl bara där i lite mer än en timme, lagom start!! :P

Vi är 31 st i klassen, varav 6 st är tjejer! Det är många tjejer, så många hade jag inte trott att det skulle vara. Och de allra flesta verkar vara i min egen ålder, så det känns jättebra! :D Blev inte så mycket lära-känna-varandra idag, det kommer nog imorgon!

Så imorgon kl 8.10 drar skolan igång på riktigt! Börjar med mattelektion ;) Första 3 veckorna nu är någon typ av repetiotion av matten, och att de som inte har läst så mycket matte ska komma in i det. Så det är en frivillig liten kurs. Alltså behöver jag egentligen inte vara i skolan närmaste 3 veckorna! :P Tydligen behövde man bara Matte B (ja, ursäkta att jag säger "bara", men för mig är det just "bara") för att söka utbildningen. Så den här frivilliga mattekursen börjar liksom på Matte B och sträcker sig till Matte D. Eftersom jag har läst till Matte H plus ett år på universitetet, känns det ju lite sisådär.. Men, men, kan ju vara bra att ha lite försprång i början! :P

Vi kommer gå i skolan måndag-torsdag och ha fredagar lediga. Eller, självstidier är det ju, men i alla fall inga planerade lektioner på schemat. Men jag tror att man kommer åka in till skolan ändå och sitta där och plugga med andra.

Och våran lärare som vi kommer ha, Anna, verkar jättebra! Hon är civilingenjör i maskinteknik, så det tror jag kommer bli en utmärkt lärare! ;)

Ja, det känns riktigt bra det här! Känns som om det kommer bli en bra utbildning!!

Nu är det väl dags och packa ner block och penna i ryggsäcken och sen krypa ner vartefter. Måste ju vara utvilad tills imorgon!! ;)

God Natt!!!

Å, föresten, Malin var precis här och hämtade lilla Zigge. Vi kan ju inte ha honom om dagarna längre, när jag går i skolan och Benny jobbar.. :( Känns jättetråkigt att inte kunna ha honom! Speciellt när jag vet att det kommer bli extra jobbigt för både Malin och Zigge nu, när de ska åka buss och tåg till Norrköping varje dag! Usch!! Tycker synd om de båda, och önskar att man kunde göra någonting åt det... Men tyvärr, jag kan ju inte ha honom!! :*(

Nä, nu ska jag packa väskan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0