Glad Påsk!!

Datum:2009-04-08 Tid:22:11:32   I kategorin:Allmänt | 0 Kommentarer

Lördags var ju 60-årskalas på Vikbolandet. Mycket god mat!! Var massa, massa folk, men jag kände knappt ingen. Sov hos Bennys föräldrar efteråt och på söndagförmiddagen var vi ute och bytte till sommardäck! Så nu är det sommar! Jag körde bilen hem och Benny tog motorcykeln.

På söndagkvällen var vi nere hos Malin på middag! Hon hade gjort jättegod potatissallad och kladdkaka med mariannefluff! :D Underbart gott!! <3

Nu i veckan har jag och Benny börjar gå igenom förådet och rensat och slängt massa grejer. Slängde en hel kartong med cd-skivor idag. Och en hel kartong med vhs-filmer igår. Använder det ju inte, och kommer ju garanterat aldrig göra! Skönt och ha mindre att bära på under flytten!!

I tisdags var jag på Arbetsförmedlingen och hittade lite nya jobb som jag har sökt. Bensinmack i Funäsdalen och SOS-alarm telefonist i Örebro. Hmm... Kankse inte världens mest lokala jobb, men man måste ju..

Anna var med in till stan också, så vi gick och åt en macka och gick en liten sväng på stan. Köpte ett nytt linne och en top till sommaren på Gina. Sen tog vi den obligatoriska turen till Maxi på vägen hem också! :)

Malin har föresten fått svar på proverna på Zigge nu! Veterinären ringde i måndags kväll och sa att han hade både borelia och problem med sköldköterln. Stackarn!! Så nu har han fått två olika mediciner. Boreliamedicinen ska han äta lite mer än en månad, den andra resten av livet. Plus att båda medicinerna ska tas mellan 3-4 timmar före eller efter maten. En på morgonen och en på kvällen. Så nu blir det lite pusslande med mattider och medicintider! :) Men det ska gå så bra så! Han är så duktig, lilla hunden! <3

Jaha, nu är det påsk då! På påskafton fyller pappa år, så då ska vi åka dit! :) Och Zigge får träffa Wilma igen! :D

På fredag är det också kalas egentligen, Micke, Bennys kusin fyller år idag, och ska ha kalas på fredag. Men jag följer inte med dit, är hemma med hunden istället. Vill inte lämna honom när han inte mår hundra bra! Och även om vi nu skulle få ta med honom, vill jag inte åka iväg med honom två dagar i rad, det blir för mycket. Han måste ta det lite lugnt!

Nä, nu ska jag göra mig en kopp te, sen gå ut med Zigge och möta Anna och Benny efter jobbet, ska ge Anna körskoleböcker som Jocke ska låna. Sen blir de nog sängen!

Imorgon ska jag åka in till stan en sväng och köpa lite födelsedagspresenter till alla födelsedagsbarn och lite påskägg! :) Sen ska vi grilla på kvällen, la kycklingfilé i marinad igår, så det kommer ha dragit till sig massa, massa tills imorgon!! :D Och så gjorde jag tzatziki idag också... :P

Puss å hej!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0