Åååå!!

Datum:2009-04-23 Tid:10:25:37   I kategorin:Allmänt | 2 Kommentarer

Har precis kollat på de där programmet om arbetslösa ungdommar som gick på 4:an igår kväll. Fy fasen säger jag bara!! Vet ni vad politikerna sitter och säger?!?! Att ungdommarna ska inte bli det de vill, de ska bli det som det finns jobb som!! Så drömmar, det ska man bara ha, inte förvärkliga! Alltså, ja, tyvärr ser ju dagens läge ut så.. Men är det inte för hemskt, att inte få utbilda sig till det man vill, egntligen?!?! Det tycker jag!!!

Så jag ska väl vara väldigt lycklig lottad då, som vill gå en utbildning som jag drömt om, som leder till ett jobb.

De sa också att ungdommarna skulle jobba gratis. Jaha, och hur ska vi då ha råd att betala våra räkningar?? För vi kan ju inte jobba samtidigt som vi får pengar från a-kassan. Utan då ska vi vara HELT utan pengar!!

Vi skulle också stata egena företag och åka ut i världen för att läsa språk. Precis som om det skulle vara gratis då...

Nä, jag är i alla fall väldigt, väldigt glad över att jag ska börja plugga till hösten. Eller kankse inte ska ropa hej än, har ju inte fått svar än. Men tror till 99% att jag kommer in i alla fall. Men hade jag inte haft den här grejen i höst att se fram emot, hade det nog vart väldigt, väldigt tungt just nu. Jag vet ju att min arbetslöshet snart tar slut. Men det måste ju vara mycket, mycket värre för alla som inte vet vad de vill, inte får nåt jobb och kankse måste börja jobba gratis..

Sjukt...


Kommentarer
Postat av: emma

Kikar in =)

2009-04-23 @ 10:51:47
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: tesse

de e hemskt, bra du ska börja plugga

2009-04-23 @ 15:13:14
URL: http://ikkerumsrent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0