Vindsrensning!

Datum:2008-09-09 Tid:14:00:05   I kategorin:Allmänt | 1 Kommentarer

I söndags var det stora vindrensningsdagen i S:t Anna. Jättekul, massa gamla saker hittade jag!! :)

Jag åkte till Sandra först på morgonen, var nog där halv tio eller nåt. Hade stannat till på ICA i Norrköping och köpt frukost till oss! SVENSKA JORDBUGGAR, vanlijyoghurt, färskt bröd och pålägg! Mumma! :)

Stackars lilla Sandra sov när jag kom, hon hade precis somnat om, för hon hade haft tvättstugan tidigt på morgonkvisten. Men det var bara att upp och hoppa och sätta sig vid nydukat frukostbord! :)


Frukost

Vi satt och plannerade lite till inför resan och så, sen åkte jag vidare till S:t Anna. Maten var klar lagom när jag kom, perfekt! ;) Pappa hade gjort kalopps, såååå gott!! :D

Victor fick sitt paket också...


Hmm.. Vad kan det vara?


Och så fick han sin tröja till slut!

Sen ägnade vi hela eftermiddagen uppe på vinden. Gud vad mycket skit man har! Men så mycket roliga saker man hittade också! Jag fotade massa grejer, är ju kul att ha dem på bild istället för i en kartong på vinden:


Några av mina pingsispriser :D


Mina första glasögon :S Vad tycks?? :P


Hmm?? Något skrivet på en mattebok.. Vad fick man allt ifrån?? :S


Sandra har skrivit på min bok: "Pullan har fem tänder och två tår, sånt är livet" 
när vi givk i 5:an. Ok????

Och så hittade jag alla hundra miljoner saker som man har samlat på: tepåsar, servetter, kapsyler, suddigum, hockeybilder, frimärken, bokmärken.... Ja, massa saker, jag tror jag och Sandra samlade på ALLT när jag var mindre!
 
Hur som helst var det väldigt kul och kolla på alla gamla grejer! Lite sorgligt också, man hittade ju saker som man inte trodde man hade kvar, som bara ger en dåliga minnen också...

Nu är det jättefint uppe på deras vind i alla fall!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

visst är det kul att kolla på lite gamla saker som, man inte trodde fanns kvar, sen är det ju inte lika kul med vissa saker. du var ju jättefin i dina första glasögon.. kram

2008-09-10 @ 15:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0