Marknad i Borensberg

Datum:2008-09-06 Tid:15:47:17   I kategorin:Allmänt | 1 Kommentarer

Idag var det marknad i Borensberg, en väldigt regnig marknad!

Anna och jag hade bestämt oss för att åka dit, men innan dess, var jag tvungen och åka in till stan och växla pengar. För när jag var där igår efter bion och skulle växla, fanns det inte så mycket bulgariska pengar (leva, har jag lärt mig att de heter nu :) ). Därför fick jag "boka" pengar tills idag! :)

Och när man ändå är inne i stan så tidigt på morgonen, varför inte äta lite frukostbuffé på något hotell?? :D Mumma!! Åkte till Scandic nere vid Stångån först, men det var fullt där, vi fick inte plats. Så det blev på Scandic inne i stan, där mittemot Komvux. Och gott som bara den var det!! :D Frukostbuffé är det bästa som finns!! :D


Anna, första sittningen


Jag, första sittningen


Åhh, efter sittning två, proppmätta! Men såååå gott!

Sen bar det av mot Borensberg! Under vägen dit, ökade regnet bara mer och mer. Så det regnade riktigt mycket när vi kom fram. Men, det finns ju inga dåliga väder, bara dåliga kläder, eller hur? :P (Vilket vi märkte lite senare..)

Vi gick runt där bland stånden och tittade, jag hittade äntligen t-shirten Victor tjatat om hela sommaren, så den köpte jag till honom. "Riktigt män rakar pungen med motorsåg" stod det på den! Haha!! Har bara hittat med vinkelslip innan, men eftersom han är skogshuggare i grund och botten, måste han ju ha med motorsåg! Så jag hoppas han blir glad imorgon bror, när han får den! <3


T-shirt till Victor
 
Köpte även lite andra grejer:


En vetekudde


Ett nyckelskåp

Och sen självklart en strut brända mandlar!! :P

Och föresten, kolla in på Annas blogg och titta på fatet hon köpte! Så himla fint! Ett sånt hade jag också vilja haft, men jag har ju ingen plats för det. Och Benny hade väl blivit galen om jag kommit hem med ännu mera "skit"!! Haha!!

Efter vi gått där i ett par timmar, började det bli riktigt blött och kallt, så vi bestämde oss för att ge oss av hemmåt. Började kännas i foten riktigt ordentligt också, och nu efteråt värker det i den :( Himla fot :( 

Stannade till på Hemköp för att handla lite, jag tänkte göra mat till Benny kommer hem ikväll, när de nu blir. Han är ensam på jobbet idag, så har han otur får han jobba 12-timmarspass och kommer inte hem förens efter sex ikväll. Hur som helst, jag tänkte göra potatisgratäng, fläskfilé, tzatziki och sallad :) Det var länge sen!

Så, tack för idag, Anna, det var länge sen vi sågs sist! (Ja, om man inte räknar 12 min i skiftbytet) Jättetrevligt! <3

Imorgon ska jag åka till Sandra, ska plannera vad vi ska packa inför resan :) Onödigt om båda tar med sig en stor tub tandkräm ju! :P Och om det var fint väder skulle Benny med också, och koppla in hennes tvättmaskin. Anledningen till att det ska vara fint väder om han ska med, är att han skulle åka mc dit, och sen fortsätta till sina föräldrar efteråt, medans jag kör bilen och åker till min. För imorgon eftermiddag ska vi röja på vinden i S:t Anna!! Haha!! Så kul!! Förstår vad massa gammalt kul man kan hitta där!! :D Så antagligen sover jag över hos dem, och åker hem på måndag.

Då är det natt som gäller igen.. :( Usch.. Men som tur är, behöver jag ju bara jobba en natt, för PÅ ONSDAG ÅKER VI JU!!!! :D Tisdagen blir väl en tvätta och packardag.

Har börjat skriva en lista på vad jag ska ha med. Tänk om man glömmer nåt jätteviktigt. Passet. Eller pengarna. Hemska tanke!

Har faktiskt inte kollat hut många grader det är i Sunny Beach idag.

Herregud, nu låter det som flyglarmet ute! Men, det är ju lördag ju! Det ska inte låta då!! :S Hallå?!?! Vad händer? Börjar det dra ihop sig mot krig?? :S

Jaha, kankse bäst att gå ut i köket då, och börja förbereda lite, ifall det nu skulle vara så att Benny faktiskt får sluta till kl 16.

Puss å kram alla mina vänner!!


Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Japp snart drar du iväg.. jag är sååå avis.. :( Jag tackar igen för en super najs dag! De spelar ingen roll va de är för väder.. vi har de lika trevligt ändå! <3

2008-09-06 @ 22:17:41
URL: http://www.nogg.se/twizz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0