Jäkla fot

Datum:2008-09-03 Tid:01:16:51   I kategorin:Allmänt | 1 Kommentarer

Ja, igår på jobbet hände det ju en lite olycka då. Jag stukade/vrickade foten!! (Vet inte riktigt vad det är för skillnad på stuka och vricka, det verkar vara samma sak, när man läser om det! Eller, är det någon som vet?) Hände på förmiddagen på jobbet, jag skulle vända mig och om skynda mig bort en liten bit, och foten bara viker sig! Fy fan, SMÄRTA, säger jag bara!! Herregud! Men jag haltade bort till min station som jag skulle vara på och stod där och jobbade vidare, trots dunkandet och värken i foten. Och, ja, jag haltade runt resten av dagen också, var bara tvungen och ta ett par värktabletter efter ett tag.

Men sen, när jobbdagen var slut, jag kom till omklädningsrummet och knöt upp mina jobbskor, svullnade foten upp massa direkt. Och det började dunka ännu mer i den! :( Jag gick förbi apoteket på vägen hem och köpte ett sånt här elastisk bandage och lindade foten när jag kom hem.

Sen satte jag mig i soffan med foten på fotpallen och en kudde. Sen var det ju kört. Efter att jag suttit stilla ett par timmar, var jag tvungen och gå och kissa. Herrejävlar! gjorde det ont, smärtan på jobbet var ingenting mot det här! När foten stelnat till lite också. AJAJAJAJ!!! Så, jag tillbringade resten av dagen i soffan, men foten på en kudde, inlindad i ett bandage :(

Ställde klockan på 5.00 när jag gick och lade mig på kvällen, så jag skulle ha några extra minuter på mig på morgonen och hinna gå lite här hemma för och känna hur foten kändes. Men det gick ju självklart inte! Så, det var ju bara att ringa till jobbet och säga att jag inte skulle komma.

Och nu har ju hela tisdagen gått också (eller, det är faktiskt onsdag nu) och foten känns inte alls bättre, den är svullen än, vid fotknölen, så jag kan inte vrida foten :( Är faktiskt lite orolig, tänk om foten inte blir bra tills om en vecka, för vi åker ju till Bulgarien om en vecka!! Nä, det ska bli bra tills dess!!

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

De kommer gå över! -håller tummarna- Du har ju sett fram emot Bulgarien så himla länge nu.. så de kommer gå bra ska du se!! :) Jag tycker du ska minst bli bra tills på löradg iaf :) Tack för pratstunden förut! De kändes bra å snacka lite.. de var ju ett tag sen känns de som.. KramKram

2008-09-03 @ 01:21:44
URL: http://nogg.se/twizz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0