Var ska man bo?

Datum:2008-10-07 Tid:23:11:30   I kategorin:Allmänt | 5 Kommentarer

Vi har kollat lite på lägenheter nu ikväll, i Norrköping! :) Frågan är ju var i Norrköping man ska bo. Benny är lite inne på Åby. Eller kankse inte lika mycket längre, han var det förut. Stora och billiga lägenheter, och det är ju bra! Men Åby.. Nja, jag vet inte riktigt vad jag tycker om det stället alltså. Hellre Åby än Navestad eller Hageby (sorry Lovisa), men nja, jag har fått för mig att de ställena är lite lika. Men jag vet ju inte. Vill inte bo där alla utlänningar bor, om man nu får säga så. :P

Men det lutar nog åt Oxelbergen eller Ljura. Hmm. Ja, det kankse skulle vara nåt, inte allför dyra heller. Gud man är ju bortskämd med hyran här ju! Här är det ju jättebilliga lägenheter mot Norrköping ju!

Men det är klart, man kan ju inte säga nu, var man ska bo sen. Det beror ju på vad man gör. Måste ju jobba eller plugga i Norrköping först, för att kunna flytta dit. Och då vill man ju bo nära skolan eller jobbet. Och sen nära Sandra också! Det är väl mina enda krav. Och sen i ett lugnt område. Hehe, och det kankse inte är alltför lätt. Hittade en 2:a precis i korsningen Lindövägen/Östra Promenaden. Anar att det var över pizzerian på hörnet där. Och det är ju jättecentralt och bra! Billig var den med. Men där! Fatta vilket liv det borde vara! Spårvagnen som går utanför var 5:e min dygnet runt. Nej tack!

Jaja, det löser sig nog! Fast frågan är ju om vi ens kommer flytta dit. Vi vill ju, men det ska ju vara så smidigt som möjligt också. För de flesta utbildningarna är ju faktiskt i Linköping, sorgligt nog. Och jag kan ju inte välja utbildning efter stad. Jag vägrar åka Campusbussen mellan varje dag, två timmar åt skogen varje dag, eftersom jag inte kan läsa på bussen. Hade jag kunnat läsa på bussen, hade det var ok. Eftersom att bussen är gratis och allt. Men åksjukan hägrar.. :(

Kankse skulle slå till med en villa direkt?? :P



Är det inte för fint?? :P

Nä, ska väl hoppa i säng då, alldels själv... Benny fick precis åka ner till jobbet. Och han trodde han kunde bli borta hela natten :( Eller så kommer han väl hem lagom till kl 14 imorgon, när han börjar jobb igen :P

God natt, mina vänner, sov så sött <3

Kommentarer
Postat av: Evelina

Trist om ni flyttar.. vad ska jag då ta mig till? :O

Nejdå, men ja, trist när vi precis lärt känna varandra.. Men såklart ska ni bo där ni vill! Alltid bäst så :)

2008-10-07 @ 23:31:14
URL: http://eeia.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag skulle bli överlycklig om ni flyttade in till Norrköping :) Jag har bott i hageby i 22 år. Klart du har rätt om vissa saker, men det är helt okej, men det har varit bättre genom åren :D Hur ni än gör om ni flyttar till nrkp har du en som bli överlycklig :D

2008-10-08 @ 22:22:03
Postat av: Lovisa

Du glömde en sak i bloggen :D Du måste ju ha nära till oss också :D Inte bara Sandra haha :D

2008-10-08 @ 22:23:05
Postat av: Jenny

jag,hoppas inte på att ni flyttar... för det vore trist... men det är ju upp till er... kram

2008-10-13 @ 15:01:49
Postat av: Skruttan

faan va rar du e!!! men ja drar mig mot sthlm ju... men de e klart att norpan e närmare sthlm än linköping baby!



love u sweet

2008-10-13 @ 15:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0