Piller - igen

Datum:2008-10-13 Tid:19:33:51   I kategorin:Allmänt | 3 Kommentarer

Idag har jag vart på mitt stamställe, i alla fall om man ska se det till senaste veckorna. Nämnligen både Apoteket och Vårdcentralen. :S

Det är såhär mina vänner. Jag har upplevt den värsta smärtan i hela mitt liv. Jag har fått någon typ av infektion eller inflammation eller vad det nu heter. Från början var det en vanlig finne. Hade den när jag var i Bulgarien, kommer jag ihåg, för då klämde jag på den. Men den la sig liksom aldrig. Gjorde inte ont till en början, men det var som en knöl där. Men senaste veckan, har det bara blivit värre och värre. Och under helgen, var det hemskt! Det värsta jag vart med om! Kan inte ens sova på mage! Ja, den lilla finnen/knölen/grejen/bulan eller vad sjutton det nu är, sitter långt ner på magen, nära höften. Så fort jag rört den eller bara kommer emot den, skriker jag rätt ut. Tårarna bara sprutar alltså. Det är verkligen det värsta jag vart med om!

Så imorse stod jag inte ut längre! Jag ringde vc. Så jag fick komma dit efter jobbet. Och herre jävlar! Doktorn skulle bara titta, men hon pillade och klämde! SMÄRTA!!!! Tårarna sprutade och jag spände hela mig, så jag knäckte till ryggen på köpet! Så jäkla illa var det! Haha!! Så de la om det lite, så nu har jag alsolsprit på, med ett bamseplåster över. Smärta, svider faan!! Fick grejer med mig hem också, så jag ska lägga om det själv en gång per dag.

Men jag ska tillbaka på onsdag efter jobbet igen. Och då ska de kolla på det, om det blivit bättre eller inte. Och evetuellt ska de skära upp det då, beroende på hur det ser ut! Ahhhh!!! 5 bedövningssprutor innan, tack!!

Och så fick jag en ny kur med antibiotika. Vilka jäkla piller! De största jag någonsinn sett! Kaplsar som är stora som jag vet inte  vad! Ok då, kankse inte världsstora, men för mig är de! Jag som tycker det är jobbigt att svälja p-piller ju!! Så de ska jag äta i en vecka, tror jag det var.

Men antagligen fick jag det här nu, efter jag slutade med den andra antibiotikakuren jag åt. Det skulle tydligen påverka bacillerna på nåt sätt att öka i det såret jag hade. Ja, fatta inte, eller lyssnade nog inte riktigt hundra hela tiden heller. 

Plus att de fick för mig att jag hade diabetes också! Herregud, nu får de väl ge sig! Jag ska väl inte dra på mig allt heller! Bara för att jag vart trött och hängig och seg senaste veckan. Så är man trött har man diabetes nu också! Jag blir så förvirrad på dem! Men jag var ju och tog blodprov, sen skulle de ringa om det var nåt, men det har de ju inte gjort än. Så jag hade väl inte diabetes då. Alltid nåt.

Ja, vad ska man säga, sjuka familjen. I helgen var det ju Victor också, men det var ju så pass illa att han fick åka till akuten han. Så han är väl ändå snäppet värre än jag! Jag håller mig ju till Vårdcentralen, tycker det är tillräckligt!!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Usch nu får du se till att krya på dig ordentligt. Konstiga saker man får ibland. Min prick i ögat var en godartad vätskefylld cysta. Konstigt att man får såna där saker ibland, men dock bra det finns hjälp att få. Ja det blir ju dyrt också att hämta medicin och gå till doktorn. Jag fick mitt frikort nu så jag betalar inte nåt nu fram tills i mars. Det e rättskönt det iallafall.

2008-10-13 @ 19:46:21
Postat av: LillaAnna

Va? Vad har hänt med bror?!? Messar dig nu....

Du är lite lustig hela du.. haha.. de är nog ingen fara vännen.. diabetes tror jag inte du har.. du har nog bara en infektion som ligger å lurar i kroppen som gör dig trött å så.. Allt fixar sig!

KramKramKram

2008-10-13 @ 19:58:19
URL: http://www.nogg.se/twizz
Postat av: Evelina

Nu tycker jag det räcker med skit för dig! :P Hoppas allt blir bättre SNART och att VC får lite vettig personal snarast! ;)

Kram

2008-10-13 @ 21:43:53
URL: http://eeia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0