Lite bilder från Bulgarien (del 2, forts)

Datum:2008-10-05 Tid:20:35:45   I kategorin:Allmänt | 2 Kommentarer

Då tänkte jag att jag skulle fortsätta med bilderna från Bulgarien lite! :)


En kväll bestämde vi oss för att fixa håret, för det var väldigt billigt. Sandra färgade utväxten...


...och jag gjorde slingor


Men tyvärr blev inte Sandra nöjd, som ni kankse ser :S


De var väldigt effektiva, det är ju inte ofta man har två frisörer samtidigt! Eller så var det för att de ville bli av med oss så fort som möjligt, eftersom Sandra inte direkt sa så vackra ord till dem..


Jag blev i alla fall jättenöjd!


Mamacita´s - den absolut bästa restaurangen i hela Sunny Beach! Mexicansk mat. Så där åt vi två kvällar i rad! :)


Det här var grejer! Kycklingtacos med paprika! Mumma!!


Såhär såg det ut på väldigt många uteställen - en tjej som stod och smådansade runt en stång. Och hon kunde typ bara 4 olika moves också! Så jag kan dem med!! ;) Haha!!


Här ska vi testa Rakia, som är upp till 80% ren sprit, som deras hembränt. Och reseledaren sa till oss att vi var tvugna att testa! Alla i Bulgarien dricker det här!


Rakia!!


Det var inte mycket kvar av den stackars grisen!!


Färska sjösaker fanns på restaurangerna. Så jag antar att de bara var att peka på vilket offer man ville äta upp!! :P


En dag åkte vi till grannstaden Nessebar. Hela staden är jättegammal, mest ruiner, och allt är k-märkt. Men en jättefin stad!


I Nessebar åt jag en nationalrätt i Bulgarien - Shopskasallad, tror jag det hette. Sallad med riven featost helt enkelt, och en liten oliv på toppen ;)


Ja, som sagt var ju inte vädret det bästa hela veckan. Ganksa höga vågor :(


Ja, detta är då flickornas hotellrum


Här sitter vi i en bar utanför vårt hotell och ska ta en drink innan maten. Och det var på det här stället de hade dem där speciella drinklistorna med lite udda namn, som jag har haft med bild på tidigare.. Föresten så är det vårt hotell som syns högst upp i högra hörnet, bakom granarna!


Kväll två på Mamacita´s! Lite jordgbuusdrinkar och lite vin :)


Sandra med hennes nya fina skinnjacka


Nu beställer vi Rakia - igen, och hoppas på att den är godare den här kvällen! :P


Fast den här gången tar vi lite vatten till också! :P


Är det inte gyllene måsen som syns i bakgrunden?? :P


Ja, såhär tyckte jag om Rakian


Men Sandra gillade det bättre! Kolla in de coola stolarna!


Studerar drinklistan


Vidare - jordgubbsdrink och lite chokladtårta!! Haha!!


Bartendern försöker lura oss att betala mer än vad vi ska. Och Sandra ska försöka slingra sig ur det, inte helt lätt när man måste prata utrikiska och dessutom har några drinkar i kroppen! :P


Sandra hade en liten förkärlek till den här hoppborgen, hon slängde sig i den varje gång hon var onykter och gick förbi den! För den låg inte långt från hotellet, på hemvägen på kvällen. Men det kostade 50 leva att hoppa i den, men hon lyckades slippa betala varje gång! (Jag tror att killarna som hade borgen kände igen henne efter några kvällar!!) :P


Bad i poolen vid hotellet. Gäller ju att ta vara på de få soltimmarna!!


Vårt hotell. Vi bodde längst ner i högra hörnet.


Middag en kväll. Häftig tallrik, med hängande grillspett och massa småtallrikar på en ställning. Men det smakade inget vidare, tyvärr... :(


Påkommen!! :P


Kolla!! Galningarna sålde både vapen och knivar helt öppet!! :S



Här har jag köpt en träporrfigur!! Haha!! Nä, men jag tycker de där figurerna är sååå fina.



Här provar Sandra pannkaka med honung, nåt man ofta äter i Bulgarien.


Sista dagen i Bulgarien - och självklart skiner solen! Så typiskt, när vi ska åka hem! Här äter i en kycklingkebab (jättegod) innan vi ska ta bussen in till staden Burgas, därifrån flyget går.


Kycklingkebaben! Och jag har precis gjort naglarna, igen. Visst är de fina? :) (Ja, det är faktiskt mina riktiga!)


Här tar vi en fika i Burgas


Och sen äter lite mat innan flyget hem


Framme på flygplatsen. Packar om väskorna lite, tar på oss så mycket kläder vi bara kan, för vi är lite oroliga för vikten på väskorna. Man får ju bara ha 20 kg med sig, och det är inklusive handbagage! Men vi slapp i alla fall betala något, så vi klarade väl vikten...

Ja, det var lite från vår resa!! Synd bara att vädret inte var bättre! Men nästa gång åker vi lite tidigare, så det blir mitt i säsongen!! :)





Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Super fina bilder.. :) Å jäkligt fin träfigur! Sån vill jag ha!! Maten ser ju jätte god ut tycker jag!!! Kramen

2008-10-05 @ 21:57:24
URL: http://www.nogg.se/twizz
Postat av: tesse

vilka fina bilder!!! Ni är så fina båda två

2008-10-10 @ 15:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0