Konstig reklam

Datum:2008-10-16 Tid:08:41:26   I kategorin:Allmänt | 0 Kommentarer

Nu när man sitter hemma och ser all reklam, regerade jag på en som jag såg igår kväll. Har sett den förut, men inte lyssnat helt. Men igår lyssnade jag faktiskt på den.

Det är den här läkemedelsreklamen, där en kvinna i vit rock går runt och säger att de har så billiga läkemedel, att det inte behövs recept, doktorerna frågar inga jobbiga frågor och sånt. Plus att hon säger att "här finns allt från värktabletter till anfettamin" Ok?!?! Tänkte, det måste ju vara nåt hel konsigt med det där. Det är ju olagligt, man får ju inte ge ut vanliga receptbelagda mediciner hur som helts. Och speciellt kankse inte skylta med att man säljer anfettamin.

Så jag gick in på hemsidan:
http://www.crimemedicine.com/

Och då börjar det låta polissirener och det kommer fram en film om egentillverkade läkemedel. Hur farligt det är att köpa det, man vet ju inte vad det är. Nu har jag inte kollat på hela fimen, bara några minuter. Men jag fattar inte hur de kan ha en sån reklam! De måste ju förklara sig också! Ja, om man kollar deras hemsida, så förstår man ju, men tänk alla pensionärer som sitter hemma och inte vågar ta i en dator eller inte kan något om dem, vad tror de? De måste ju liksom komma en fortsättning på reklamen, i tv:n tycker jag. För allas skull!!

Eller är det bara jag som tänker så??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0