Kanelbullens Dag - lite efter

Datum:2008-10-25 Tid:11:32:54   I kategorin:Allmänt | 3 Kommentarer

Nu har jag äntligen bakat mina kanelbullar, de som jag skulle gjort till Kanelbullens Dag. Bara en månad sent ungefär. Men bättre sent än aldrig!


Bullar!!



Så jag bjöd upp Malin på lite färska bullar på kvällen. Och så hade hon lilla Zigge med sig också! Ååå, han är så söt! Lille grisen! Var ute och gick med honom två gånger igår också. Fast, vet inte om jag kan kalla det promenad riktigt, han orkar ju inte gå så långt. Första gången gick vi upp på kanalbanken borta vid vanliga stället, och ner nästa stig, så vi kankse gick 50 m på kanalbanken. Sen var hunden trött. Fast det kankse inte är så konstigt när man är en lite mopps, och knappt kan andas! Andra gången gick vi bara runt grannhuset och tillbaka. Så han är ju inte direkt ansträngande!


Ungefär såhär ser lille Zigge ut!

Nu ska jag åka iväg med bullar till Benny och svärfar, de håller på med Bennys motorcykel. De ska göra iordning den inför vintern och sådär, och så ska den ju stå där ute hos hans föräldrar under vintern. Så han åkte förut, se om de är klara tills jag kommer. Så jag får väl tvätta bilen eller nåt om de inte är klara! :P Det behövs ju, tyvärr!!



Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh, Lollo.. Kanelbullar som är så gott! Om ni har några kvar flörtar jag gärna in mig på en eller två.. hihi ;)



Hoppas du haft det bra på kursen och i helgen! kram

2008-10-26 @ 17:56:49
URL: http://eeia.blogg.se/
Postat av: Jenny

det skulle vara gott o smaka dessa bullar... kram

2008-10-26 @ 22:38:39
Postat av: Jennie Adecco

oh en mopps, en sådan vill ju jag ha ;) Så ful att den blir fin. haha. Jo, lite sent med kanelbullens dag, men nybakta bullar och mjölk är bland det bästa som finns, så kan tänka mig att det smakade :D Kram

2008-10-28 @ 13:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0