Shoppinghelg

Datum:2008-10-19 Tid:12:18:38   I kategorin:Allmänt | 0 Kommentarer

Nu var det visst några dagar sen sist. Men ska väl försöka berätta vad som har hänt, se om jag kommer ihåg allt.

I fredags var jag på vc igen - som vanligt. En läkarstudent skulle kolla på mig, men jag fick fasen vara hennes assistent. Haha!! Fick berätta vad och hur hon skulle göra, vilka saker hon skulle sätta på. Fick till och med plocka saker själv, som jag skulle ha med mig hem under helgen. (Man börjar ju lära sig det där nu... )

Efter vc var jag en sväng på jobbet, på möte med Start Kraft, ett coachingföretag, som ska hjälpa oss som är uppsagda med att få nytt jobb, hitta utbildningar, skriva cv och allt sånt. De verkar jättebra. Vi kommer ha en coach som heter Carina, och hon var jättetrevlig och bra. Har första mötet med henne om två veckor, så då ska vi gå igenom vad jag kan, vad jag har pluggat, och vad jag vill göra i framtiden. Och det bästa av allt - det är på arbetstid! Vi som är uppsagda får gå ifrån jobbet nästan hur mycket vi vill nu, med betalning, för att gå på möten, prata av oss, eller söka andra jobb. Man kankse skulle söka jobb varje fredag.. :P

På fredagkvällen kom Sandra hit! Vi lagade mat och åt, kollade alla bilder från Bulgarien och filmen från katamaranen. Så mysigt!! Vilka minnen!! Benny låg inne i sovrummet hela kvällen, jättesjuk stackarn!


Lite nya bilder, från Sandras kamera

På löragen gick jag upp strax efter att Benny gick till jobbet. Åkte in till Maxi så jag var där tills de öppnade, och köpte färska frallor til frukost i S:t Anna. Och så hade Hortonfilmen på Maxi också. Jag skulle ju gått och sett den med Amanada på bio när den gick, men det blev ju aldrig så. Så jag köpte filmen till henne! Tänkte vi kunde se den hemma hos dem på kvällen istället!!

Kom till S:t Anna vid 9-tiden eller nåt, och då var frukosten framdukad, bara brödet som fattades! Bara att sätta sig och äta! :)

Efter frukosten åkte jag, Victor, mamma och Amnada till Skönero, en gård utanför Valdermasrsvik, där de säljer kött direkt på gården. Har aldrig ätit kött därifrån, det brukar tydligen finnas i vanliga mataffärer ibalnd, men då är de ganka dyrt. Men mamma och pappa har börjat åka dit och köpa kött, för dels blir det ju billigare, och så säger de att köttet är mycket godare. Och eftersom vi fick helfrys i veckan, var det ju bara att handla! :) Köpte 4 paket nötfärs, en falukorv, ett paket högrev, och paket hamburgare. Så det är ju bara att testa!



Skönero gårdsbutik

Efter Skönero, stannade vi till i någon lite håla där det fanns en jättestor prylaffär! Allt fanns där! Ljus, ljusstakar, saker, servetter, tomtar, smycken, te, muggar, dekorationssaker - ALLT! Jättefin affär. Marias Hus, tror jag det hette. Jag köpte mig en tomte och sen en ängel som höll i ett värmeljus. Plus att jag köpte födelsedagspresent tll Victor, han hittade en fickplunta som han ville ha, så jag köpte den till honom.


Ängel med silverglitter på. Den är säkert 30 cm hög! Jättefin!


Tomte! Eller, skäggbiff, som Victor sa :P

Sen åkte vi vidare till Klädhuset i Falerum. Jag var ute efter nya kängor till vintern. Jag hittade ett par, långt under halva priset mot vad de kostar på Stadium eller Inter Sport! Amanda fick ny overall, mössa, vantar och kängor till vintern också. Victor handlade också massa, cowboyboots typ, nya Lee jeans, en jättesnygg grå ulljacka med halsduk till. För mamma blev det bara en bh. :)


Mina nya kängor

Efter Klädhuset åkte vi hem igen. Blev en lång dag ute och turista!! :) Kom hem och åt hamburgare, sånna som vi köpte på Skönero. Sen kollade vi på Horton och fikade. Fast jag tycker inte att den var så bra egentligen. Lite smårolig ibland, men jag ville se mer av Horton, inte de där himla dammkornet. För Horton är ju så söt!! :)


Hihi, så söt


Hmm, hallå, någon där??


Lätt som en fjäder

Efter Horton var klockan närmare 9 på kvällen, och jag åkte hemåt till sjuklingen Benny. Packade in köttet i frysen och tog mitt pencillin, sen var det sängen. Föresten, nya kylen och fysen, så här ser det ut:


Nya kylen och frysen

Hade inga förebilder, men frysen, den till höger, vad skafferi förut. Och vet ni vad som har hänt? Lampan i kylen är redan trasig! Den gick sönder i fredags! Efter två dagar! Så dåligt! Det sitter en spotlight precis i kanten av kylen, och Benny hade provat att byta mot lampan i frysen, men det fungerade inte i alla fall. Så det är alltså inte lampan som är trasig, det är någonting innuti. Så det blir väl ett telefonsamtal till Stångåstaden imorgon... :(

Idag håller jag på och tvätta. Och sen ska jag väl pcka inför imorgon, åker ju till Stockholm på kurs då!

Imorgon kl 11, ska jag träffa min chef och skriva på uppsägningen också. Så då är det på riktigt...

Nä, ska väl ut en sväng till stugan.

Puss alla mina vänner! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0