Helg!!

Datum:2008-10-12 Tid:12:45:49   I kategorin:Allmänt | 1 Kommentarer

Nu är helgen snart slut - igen.

Fredagen blev det inte mycket med, jobbade ju ända till kl 18. Var nästan lite rädd för att det skulle bli ett par timmars övertid där också, men det slapp vi som tur var! Stannade till på Hemköp efter jobbet för jag och Benny skulle äta lite tacos på kvällen, och jag skulle handla lite till det. Men där fastnade vi med Ankan gankas länge och pratade, så var nog inte hemma förens framå 7-tiden. Då var det bara att sätta igång med maten! :)

Lördagen gick fort den med, sov länge. På eftermiddagen fick vi för oss att bjuda Björn och Madde på mat, de har ju bjudit oss så himla många gånger, så nu var det vår tur. Men vi sa åt dem att vi kommer till er och är där istället, de har ju ett stort hus. Och mycket större kök! För nu var grejen den, att Benny skulle fixa mat till Madde, och jag till Björn. Benny skulle göra fisk åt dem, men varken jag eller Björn äter ju fisk, så ja gjorde vanlig hederlig mat! ;)

Men när vi väl kommer fram och packar upp alla varor, ligger fisken kvar hemma i kylskåpet! Vi glömde den! Så jag och Madde åkte hem igen, för att hämta abborrefilén (den som Benny fiskade på Åland). Så maten blev ju lite försenad då. Men det blev gott i alla all! Benny och Madde åt abborrefilé i ugnen, med nåt gegg runt, och jag och Björn åt Flygande Jacob. Gott, gott!!

Sen lite senare på kvällen, gjorde vi efterrätt också, after eight-päron med vaniljglass!! :P Ååå!! Sååå gott!! :D

Sen hade lördagen också gått, var väl hemma framåt 12 tiden på natten. Så det var bara att sova då - igen. :P

Idag vet jag inte riktigt vad det blir. Vi pratade om och kankse plocka svamp. Och tvätta bilen och cyklarna. Handla lite. Fast inte för mycket, för på onsdag får vi äntligen vår nya kyl och frys!! Helkyl och helfrys, gud vad jag har saknat det!


Kommentarer
Postat av: Jenny

det kommer att bli skönt för er när ni får era nya kyl och frys... kommer nog att bli bra.. kram

2008-10-13 @ 15:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0