Frukostbesöket åkt

Datum:2008-10-30 Tid:08:51:40   I kategorin:Allmänt | 1 Kommentarer

Nu har pappa åkt, efter lite frukost! Han skulle hem och jobba vidare.

Vi diskuterade jobb och utbildningar, vad jag ska göra efter nyår. Han fick mig nog att tänka om lite. Kankske ska tänka i lite andra banor än vad jag gör nu. Mmm, tror nästan det. Mycket att fundera på.

Men det känns heller inget kul när man blir påtvingad att tänka på framtiden. Jag MÅSTE ju verkligen nu. Men jag känner bara, nej, fy!! Inte nu!! Orkar inte!!

Och sen pratade vi fackutbildningar också, pappa sa att han tydligen var både vanligt skyddsombud och huvudskyddsombud. Det visste inte jag! Eller, han är inte det nu, men har vart! Hehe!! Men han orkade inte med facket efter ett tag, utbildningarna var ju inte riktigt utbildningar, tyckte han. Eftersom han gick fackutbildningarna efter gymnasiet precis, när han började jobba, var han ju van vid pluggandet, går man en utbildning, ska man plugga. Och ja, lite så känner ju jag med, det är ju inget plugg på utbildningarna, bara massa diskussioner.

Han sa också att han hade vart "chef" över sin jobbgrupp när han bara var 22 år gammal. Man kankse skulle gå i hans fotspår... ;) Hehe.

Nä, nu ska jag lägga mig på soffan och vila lite, var ju uppe tidigt ju!! :P




Kommentarer
Postat av: Malin granne!

Hej vilken fin bloggsida du har! kul att läsa o se dina bilder :). roligt att ha dej som granne oxå! stor kram malin o zigge

2008-10-30 @ 23:56:08
URL: http://malinozigges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0