Äntligen fredag!

Datum:2008-10-03 Tid:18:42:10   I kategorin:Allmänt | 6 Kommentarer

Nu är det äntligen helg!! Trodde aldrig natten skulle ta slut där ett tag, för fy sjutton vad jobbigt det var! Jag var sååå nära och bara lämna allt och gå hem. Och man är ju lite extra känslig så där på natten, när man är trött också, så tårarna var inte heller långt borta! Fy! Men nu är det över i alla fall. Och det bästa av allt: det är 6 veckor tills jag jobbar natt nästa gång!! :D

Somnade som en stock imorse när jag kom hem. Hörde inte ens klockan, den ringde kl 12, men jag stängde nog av den i sömnen. Efter ett tag kom Benny in och väckte mig, för vi skulle åka in till stan. Och eftersom han har jour, ville han åka innan det fanns risk för att han skulle bli nerkallad till jobbet.

Jag var så trött, så jag kände inte direkt för och strosa runt på stan. Vi gick och handlade det vi skulle, så var det bra sen! Och jag hittade en present till Sandra! Haha! Nåt hon verkligen behöver! ;) Men jag kan ju inte skriva nu vad det är, för risken är ju att hon läser.. :P

Sen var jag ännu mer duktig i mitt skänkande till bröstcancerfonden, jag köpte ett nytt rosa bandet. Ett sånt knallrosa, på Åhlens. Funderade på varför det var olika färg på banden, finns ju både cericerosa och ljusrosa band. Men nu vet jag! Köper man ett cericerosa band, stödjer man de bröstcancerbehandlade och pengarna går till deras fond. Köper man ett ljusrosa, är det till forskning. Tycker att den versionen av ljusrosa bandet som är i år är jättefin, det står ju grejer på banden: kärlek, kunskap, empati, vännskap, lekfullhet, omtanke, saga. Ska nog köpa mig ett sånt också sen!



Så var vi nere en sväng på Clas Ohlsson också, för Benny skulle ha nåt där. Och där shoppade jag också, en ny resväska! :D En liten resväska, har ingen liten väska att packa i när man bara ska bort några dagar. Min sportbag som jag brukar ha då, har jag förstört, bärt för tungt i den, så hela innertyget är sprucket. Men det blev en ny väska idag. Och det bästa av allt, den är på hjul. Det är ju så skönt! Gör massor och slippa bära på skiten! Och eftersom den bara kostade 98 kr, tyckte jag att det var ganska ok. Fast kvaliteten kankse är därefter också, men den duger åt mig! :) Ska ju Sthml i en vecka på kurs snart, får väl packa i den då! :)


Nya väskan

Nu ska jag nog sätta mig till rätta i soffan, med filten, och bara vara. Kankse kolla lite på tv, om det nu finns något att se! Sen blir det säng tidigt tror jag. I alla fall som det känns nu! Imorgon är det kalas igen, den här gången är det i Åby, Andreas fyller 20 år. Sen blir det en sväng till Sandra efter. Eller, ska väl inte säga nåt överhuvud taget, Benny har ju jour, så det finns ju risk för att vi måste avvika mitt i kalaset :S Skulle ju vara typiskt!!

Trevlig helg, alla mina vänner!

Puss puss


Haha, så söt :)

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej, jag läser här på din sida då och då..

fint av dig att stötta Rosa Bandet.. ska jag göra med när jag kommer åt..

Hoppas du får en trevlig helg (hoppas du återhämtar dig snabbt efter nattjobb)

Spara kvittot på resväskan, inte för att jag tror det är dålig kvalitet =) Men då kan du alltid ha en bra väska, på hjul.. =)

/Evelinas bekant, Lena

Trevlig Helg!

2008-10-03 @ 21:51:23
Postat av: LillaAnna

Hey Babe! Jag har oxå funderat på å köpa mig en sån väska.. de är ju lite smidigt.. :) Snart är de dags för kursen.. ser fram emot att göra stor stan osäker me dig.. hehe.. KramKram

2008-10-03 @ 22:27:57
URL: http://www.nogg.se/twizz
Postat av: Evelina

Är det bara jag som är korkad, eller hur fasen fäster man banden på jackan? :P

Jag vill ju inte att säkerhetsnålen ska synas.. men det kanske inte går att komma ifrån? ;)

Kul med ny väska förresten, hoppas den håller! Kram kram

2008-10-03 @ 22:57:29
URL: http://eeia.blogg.se/
Postat av: Lollo svarar Lena

Hej! Vad trevligt, hoppas du gillar att läsa min blogg! :) Nja, jag brukar ju vara lite småseg hela helgen efter jag jobbat natt. :S Men det brukar rätta till sig bara nya jobbveckan börjar! Haha, ja, jag tänker absoult spara kvittot, det ska väl vara ett års garanti på väkan, som det är på allt annat man köper? :) Trevlig helg du med!! Kram kram

2008-10-04 @ 12:07:05
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/
Postat av: Lollo svarar LillaAnna

Ja, det är ju bra o ha en sån ju! Tänkte att det kankse var lite väl att komma med min lila stora resväska, när vi bara ska vara borta 4 dagar :P Om vi inte hade packat båda två i den förstås! Ja, bara två veckor kvar nu!! :D Jag tror att det kommer bli jätekul!! Haha! Hoppas vi inte håller på hela dagarna, eller rättare sagt, slutar skapligt på eftermiddagarna, så vi kan ta oss in til den stora staden!! ;) Kram kram

2008-10-04 @ 12:09:32
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/
Postat av: Lollo svarar Evelina

Ja, jag håller med dig, det är vårt att fästa dem så att inte nålen syns. Man måste ju fästa den på insidan av jackan i sånna fall, och när jag gjorde det på min dunväst, som då är ganska tjock, gick den ju upp hela tiden. Nålen alltså. Så det går ju bra på en sommarjacka, men är värre på en vinterjacka :S Ja, jag hoppas väskan håller i alla fall! Ska ju snart testa den, så jag märker det då! :) Kram kram

2008-10-04 @ 12:12:09
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0