Julstök och julmarknad

Datum:2008-11-22 Tid:19:23:59   I kategorin:Allmänt | 3 Kommentarer

Kankse ska ta det hela från början, har ju hänt lite de senaste dagarna! :)

Tordag:
Oj, vilken jobbig dag! Herregud! Ja, det hände mycket med mig den dagen. Både innan jobbet och efter. Det innan jobbet var allra jobbigast, hade så himla ont i huvudet när jag gick där ifrån! Kände bara att jag orkade inte gå och jobba! Hade dessutom lovat Anna att jag skulle komma till jobbet två timmar tidigare och jobba istället för henne, så hon kunde åka och handla med sin mamma. Men det gick bra och jobba ändå, trots huvudvärken. Hjälpte inte ens med tabletter!

Jag gick hem klockan 18 på kvällen, för jag skulle med Mailn på meditation. Testa vad det är för något. Och det var häftigt! Men det tar nog lite tid och lära sig, att slappna av och allt det där. Men jag ska testa några gånger till!

Fredag:
Annas födelsedag! Grattis igen! :) Vaknade till när Benny gick till jobbet vid kvart över fem på morgonen. Sen kunde jag inte somna om. Tog jättelång tid att somna om, kändes det som. Gick upp strax efter 8, och såg att solen lös! Ja, SOL!! Så jag klädde på mig och skulle gå rundan runt kanalen. Iskallt ute, men ändå friskt! Tog några fina kort uppe vid kanalen då:




Fint vid kanalen på morgonen

Hem och åt lite frukost, sen var det ju bara att gå till jobbet :S Hinner inte med mycket innan jobbet inte! Jobbade till strax efter 17, då följde jag med Jenny in till Blomsterlandet en snabbis, hon skulle ha en blomma till sin syster och jag ville köpa julstjärnor (som ändå kommer dö snart), för jag hade tänkt mig att jag skulle sätta upp julgardiner och stakarna på kvällen. Men jag orkade inte det på kvällen när jag kom hem...

Pratade med Jennie på kvällen, hon hade tyvärr fått samma hemska besked från sitt jobb, som jag fick för ett tag sen. Så julafton är hennes sista dag. Stackars henne! :( Usch!! Sen gav hon mig lite tips om elementen, vad man kan göra för att få sem varmare. ;) Hon jobbar ju med sånt nu! Haha!! Så jag ska väl skruva på dem lite, någong gång, när Benny inte ser mig!! :P

Satt lite framför datorn och kolla lite på tv. Benny var trött, eftersom han hade jobbat förmiddag, så han gick och la sig ganska tidigt. Men jag var inte trött, satt kvar vid datorn. Fick ett sms från Malin, som höll på och skräma ihjäl mig! Haha! Hon skrev att hon sett något utanför våran dörr. Och det SKA INTE vara något utanför vår dörr klockan halv elva på kvällen! Hehe! Men jag smög dig och kollade (livrädd). Men det var inget farligt, det var en present från Malin! :) Tack!! :)

Gick ner till henne och Zigge och satt och prata, var lite sällskapssjuk! Så jag var nog inte hemma igen (låter som jag var jättelångt bort) förens efter ett någon gång. Men då var jag trött, så då somnade jag!

Lördag:
Vaknade ganska tidigt ändå, med tanke på hur sent det blev igår. Hoppa in i duschen och åt frukost. Jag och Benny skulle åka en sväng på julmarknad till Ekenäs Slott tänkte vi. Men Benny har ju jour, och det är ju inte så kul och vänd när man är på väg dit! Och precis innan vi skulle åka, ringde de från jobbet. Men det var tydligen inget allvarligt, så han behövde inte åka ner, som tur var. Utan vi begav oss till Ekenäs! Kallt som sjutton var det! Men mysigt! :) Köpte någon påse med fläderblomssaft, fläder och jordbubbsmarmelad, någon senap och ättiksgurka, som var från någon gård på Visingsö. Nästan llite vuxenpoäng och köpa sånna saker! :P Haha!! Med det var så himla gott! Sen köpte vi lite glögg och brända mandlar (såklart).

Åkte hem och började plocka fram alla julsaker! Äntligen! Satte upp ljusslingan på balkongen, glittersprayade mina julstjärnor som jag köpte igår (OBS: gör det inte i lätt motvind... Hehe, hela jag blev guldglittrig!!), satte upp julgardiner, adventsljusstakar, stjärnor och lite tomtar! :) Sååååå mysigt!! När vi höll på och julstökade som mest, knackade det på dörren. Då ville Zigge vara hos oss, sa han! ;) Så han ligger på sin filt här under bordet och sover så sött nu! :) Han är ju bara så go, lille hunden!

Tog lite bilder på vårt julfina hem! Men ursäkta kvaliteten på bilderna, de är ju tagna med mobilen, och den är ju inte världens bästa.. :S



Utifrån...


Vardagsrummet!! :)


Och så köket! :)

Japp, så nu är det jul hos familjen Viklund/Pettersson!! :D

Har ni jul hos Er än?


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Fint du gjort =) nee ingen jul här förrän nästa söndag då ska alla ljusstakar och adventstjärnor upp. Ska se om jag kan hitta lite pynt i Ullared på onsdag :D Kram!

2008-11-22 @ 22:02:17
Postat av: Evelina

Ingen jul här heller förrän till nästa helg. då ska jag se om jag hittar mina ljusstakar och bollar att hänga upp :) och gardiner såklart..



jättemysigt ni har det förresten! kramkram

2008-11-23 @ 15:32:44
URL: http://eeia.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är verkligen jätte mysigt hos er! Både före och efter stakarna.. kom upp..:P Tack för hundvakten bla! Kramarom

2008-11-23 @ 18:24:09
URL: http://malinozigges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0