Helgen slut..

Datum:2008-11-16 Tid:19:28:35   I kategorin:Allmänt | 3 Kommentarer

Jaha, då var strax helgen slut då - igen. Den har gått väldigt fort! Har inte ens känts att de har vart helg, tycker jag!

I fredags var vi ju inne på Ikano en sväng. Köpte några fina teburkar, nu när jag fått så många olika tesorter! :) Och sen köpte jag även bok, som jag faktiskt tänkte läsa.. Tror att den är väldigt intressant! :)

På kvällen kom Malin upp, och vi beställde pizza ihop och kolla lite på tv. Hon hade läst de där i min blogg med och permanenta håret. Och hon säger att hon älskar att hålla på med hår! Så hon provlockade mig lite! :) Gjorde bara lite olika, för och kolla hur det skulle kunna se ut. Om man nu skulle göra hela håret, skulle det nog gå åt en hel dag, tror jag i alla fall!! :P

Var föresten inne på frisören på Ikano och frågade vad det skulle kosta att permanenta mitt hår där. Hon jag pratade med trodde någonstans mellan 1200-1500. Och sen var man ju tvungen och ha rätt schampoo och balsam efter också, så jag får nog räkna med närmare 2000 kr! :S Hmm.. Är det värt det?? Och det sitter ju bara i två månader, OM man nu sköter det ordentligt. Hehe, helt sjukt. Men frågan är om jag ska göra det, och när. Om jag ska vänta till efter jul, när jag inte ska ha mössa på mig 8 timmar varje dag. Samtidigt vill jag ju göra det nu, till jul och nyår! Jaja, får se hur det blir!

På lördagen var det jobb. 8 timmar blev det, så det blev en vanlig arbetsdag. Bra med lite extrapengar, om jag nu ska permanenta håret ;)

På kvällen gick vi en sväng till Marcus. Och Malin fixade mitt hår!! Blev jättebra!! Tänk om man kunde göra sånt själv. Jag har dels inget intresse i det själv och sen kan jag inte. Både hålla i toffsar och spännen, samtidigt som man ska fläta och locka med locktång! Nej, det blir för mycket för mig!! Haha!! Kolla vad fin jag var i håret:


Frammifrån...


Och lite bakifrån..

Fint va?? Gillar det där med några lockar över det andra håret! :) Tack så jättemycket Malin!! <3 Du får gärna göra det flera gånger, om du vill!! ;)

När vi kom till Marcus, var jag ju självklar hungrig! :P Hade ju bara ätit lunch på jobbet, och det var ju länge sen! Slutade med att de flesta var hungriga, så vi beställde lite mat från Venus. Men tog faktiskt fläskfilé och tzatziki den här gången, inte pizza två dagar i rad!! :S

På kvällen fick några för sig att spela poker. Poker! Klädpoker hade vart ok, det är ju inte så svårt. Men nej, de skulle ju spela poker med sån där väska. Men pengar som var värda olika saker, och pratar halft utrikiska!! Haha!! Betta och checka och allt vad det var!! :P Nä, men grejen är ju det att jag kan inte spela poker från sån där väska, och tycker inte det är så intressant heller. Men de försökte förklara lite. Men de gick nog in i ena örat och ut genom andra!! Haha!! Men jag var med lite i början, sen tröttnade jag. Så det slutade med att jag, Marcus och Carro satt i vardagsrummet och spelade gitarr och sjöng lite, medans resten spelade poker i köket.

Idag vaknade jag framåt 11 tiden. Och det var soligt ute!! Så jag var ju tvungen att gå ut lite. Gick ett varv runt kanalen med Sandra i örat. Fick upp henne med, så hon gick ut och gick med! :) Gick hem och åt frukost, fortfarande med Sandra i örat.

Kl 14 var det dags för kryddparty hos Lollo. Jag och Jenny åkte in och jag köpte mig en salladskrydda. Plus att jag vann en sån, så nu har jag två sallads-ströare. Ska ha kryddparty själv, någon gång vecka 48, tror jag. Så då är alla välkomna!! :D

Hade tänkt att gå Novemberljus-grejen inne i stan efter, men det regnade ju när vi kom ut från Lollo. Åkte till Maxi och handlade lite, jag behövde ha grejer till maten.

Och nu sen jag kom hem har jag fixat här hemma, diskat och gjort lite och äta till ikväll när Benny kommer hem. Nu ska jag sätta mig och kolla lite på tv och bara ta det lugnt, tills Benny kommer hem.

Puss på er, alla mina vänner!!


Kommentarer
Postat av: tesse

super super snygg i håret... unna dig själv o se ut så jämt, man mår mycket bättre i längden o känna sig snygg med

2008-11-16 @ 20:24:14
Postat av: Malin

Du är så söt på bilderna! Blev bra kort oxå med nya mobilen! Ja visst kan vi göra om detta. Men det finns mkt att göra med ditt fina hår! Tur vi bor nära ;). Tack för den trevliga pizza kvällen! kram m

2008-11-16 @ 22:59:23
Postat av: Evelina

Vad fin du var i håret gumman! Jättefin, verkligen :D Kram

2008-11-17 @ 18:16:40
URL: http://eeia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0