Vadstena och Stubbegården

Datum:2008-07-18 Tid:22:42:55   I kategorin:Allmänt | 2 Kommentarer

Sov länge, och åt frukost läääänge. Hade helt enkelt en skön morgon!

Adecco-Jennie ringde och var lite pratsugen, (föresten, kankse inte ska säga Adecco-Jennie, gick bara av farten! Hon heter ju faktiskt bara Jennie ;) ) Hur som helst, hon längtade tillbaka till oss, hade de inget vidare på stället hon var på nu. Tycker faktiskt riktigt synd om henne, när folket inte ens säger ett pip! Hon sa att de var medeltidsmarknad i Vadstena den här vecka, fram till på söndag. Och Vadstena är ju en mysig stad, så jag och Benny bestämde oss för att ta en tripp dit på eftermiddagen!

Åkte dit och gick på marknaden, alla var medeltidsutklädda och de sålde "gamla grejer", var faktiskt jättemysigt och gå där! Jag köpte 1 hg te, med svarta vinbär och rabarber-smak, det luktade jättegott, ska prova en kopp sen innan jag går och lägger mig! Benny köpte korv, vildsvinskorv och hjortkorv med olika smaker på. Självklart köpte vi en strut med brända mandlar också, det var ju ändå marknad ;)

När vi skulle åka och gick tillbaka till bilen, var det ingen vacker syn vi möttes av! Fågelskit på hela bilen! Nja, halva iaf! Och då hade bilen inte ens stått där parkerad i en timme! Men dessvärre under ett träd. Det var inga små bajsar kan jag lova! Och bajs på bilen är ju aldrig bra, så det blev raka vägen till macken i Vadstena och snabbtvätta bilen!


Kolla in bajsen!


Snabbtvättning...

Efter tvättningen åkte vi till Stubbegården, där man får äta hur mycket kakor man vill, kakbuffé helt enkelt! Fast vi tog med mat också, vi hade bara ätit frukost, så ville ju ha lite mat innan. Jag åt nästan en hel kycklingfilé först av allt (taktiskt va? ;) ) och sen gick jag loss på kakorna!! Ni fattar inte hur mycket kakor det fanns! Herregud säger jag bara!! Det var mycket "Mormor-kakor" typ drömmar och syltkakor och sånt, men det fanns även kladdkaka, wienerbröd, tårtor och pajer. Och VANILJSÅS! Den var underbar! Det var väldigt fint där och mysigt. Jättefin utsikt från verandan vi satt på, utsikt över Vättern och hela Östgötaslätten.


Ena kakbordet (ja, de fanns flera..)


Såhär gulligt var Stubbegården

När vi ändå var ute och åkte, åkte vi förbi Victor, min bror, på vägen hem. Han jobbar lite utanför Skänninge just nu och kör dumper. Han ville ju visa upp sin stora maskin!


Victor och hans maskin i bakgrunden


Den är ju faktiskt ganska stor, dumpern

På vägen hem åkte vi även och hämtade min kamera som jag beställde igår, den hade redan kommit! Så nu har jag en ny kamera! Jippie! :)

Nu ska jag gå och ta mig en kopp av mitt nya svarta vinbär och rabarerte! Hoppas det går gott!

Puss å god natt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Herre gud vad gott ;) mumma! hoppas ni åt för mig me. . . Oh va Victor e vuxen- va e en annan då? kärring??!!

2008-07-19 @ 08:08:02
Postat av: Evelina

varför byta kamera egentligen? den där tar ju fina bilder :)



snygga bajsar förresten, "skit"roligt att ha dem på rutan :P

2008-07-19 @ 10:33:00
URL: http://eeia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0