Måla hus

Datum:2008-07-28 Tid:23:27:30   I kategorin:Allmänt | 0 Kommentarer

På fredag förmiddag åkte vi till Bennys föräldrar. Tog det mest lugnt den dagen, bara va helt enkelt. Men på lördagen var det full fart hela dagen! gick upp kl 7 och började måla dirket, innan det skulle bli för varmt. Målade ungefär en timme, sen var det frukost! När jag sen målade vidare efter frukosten, kände jag nåt som höll på och kliade på halsen. Trodde jag fått ett myggbett eller nåt, men det kliade som bara den efter ett tag! När jag kände på det, var det en liten "plupp" där på halsen. Vågade inte pilla på det själv, tänkte, om det skulle kunna vara en fästing. Och mycket riktigt, det var en fästing! Mitt på halsen! Vilka små as!


Måla, måla, måla.. Till och med blåkläder har jag på mig ;)

De hade hyrt en lift, så man inte skulle böhva stå på stege överallt och måla. Och dessutom går det inte att nå enda upp på huset från marken med stege, eftersom huset är så högt. och vem blev uppskickad i liften för och kolla hur långt upp man kunde åka? Jo, jag! 12 m rakt upp! Det var lite utsikt där uppe!


12 m upp!!

Vi hann klart hela huset på lördagen, all röd färg blev målad då! Så det gick väldigt bra!

På söndagen var det bara lite vitt runt fönster och så som målades.

Kolla före och efterbilderna på huset, det är stor skillnad!


Före..


Efter.. (Bara lite vitt runt fönstren kvar)

Så på söndagen gick jag och Benny ut en sväng i skogen och kolla om det fanns någon svamp. Var väldigt tort i skogen, men hittade ändå ganska mycket. 5 hg blev det, när de var förvällda och klara! 


Mumma!!

På kvällen åkte vi hem, men åkte först förbi Virlången, en sjö vid Stavsjö, där Benny haft sin båt tidigare, för att kolla om det fanns någon plats ledig. Och det gjorde det, så båten ska i nu i veckan! Stannade till hos Ingrid och Roger också, när vi ändå var där uppe och for! :)

Var nog inte hemma förens närmare 11 på kvällen tror jag, men det var så skönt och få komma hem och framförallt få sova i sin egen säng! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0