Jag har släktingar!! :)

Datum:2008-07-17 Tid:22:02:08   I kategorin:Allmänt | 0 Kommentarer

Började dagen med att äta frukost på stan, en toast med kyckling och soltorkade tomater, på Waynes Coffe. Gick lite på stan, Benny köpte sig massa nya fina kläder. :)

Frukostmackan


När vi var på stan, ringde mamma och sa att hon, pappa och Amnanda var på Kolmården och hade träffat Gay, (ja, han heter faktiskt så) min ena morbror, där. Och att han och hans sambo skulle med hem till S:t Anna och sova där. Då vlle jag ju självklart komma hem och hälsa på, när det dyker upp en släkting sådär! har bara träffat honom två gånger, morfars begravning (och det var 10 år sen) och mammas och pappas bröllop (7 år sen). Han har alltid bott i Helsingborg, tror jag, så det är ju inte dirkt nära.

Jag och Benny packade iorning och åkte dit, handlade med oss mat till kvällen att grilla. När vi kommer dit, finns det inget vatten i kranarna! Det är ju inte dirkt första gången det händer.. Mamma eller pappa svarar inte på mobilerna (det skulle ju ta några timmar till innan de kom hem) och jag hade inte en aning om vart jag ringer och anmäler felet! dessutom har åskan haft sönder fasta telefonen hemma hos dem, jag har typ ingen täckning med Telenor, och Benny, som faktiskt hade täckning, hade dåligt batteri. Typiskt! Hur som helst får vi tag på nåt nummer till en trygghetslinje i telefonkatalogen och killen som svarar säger att han ska kolla upp det. Men det dröjer ju inte många minuter innan han ringer tillbaka och säger att vi ringt fel. Men vi fick nåt journummer till en gubbe, som skulle sätta sig i bilen dirkt och åka ut och kolla på det. Tog nog kankse 20 min, så hade vi vatten sen!! Grumligt och bubbligt, men vatten!! :)

Senare på kvällen kom alla hem, var kul och se morbror, och vi grillade och satt på verandan halva natten och pratade! Jättetrevligt! Jag har en släkting!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0