Pensionärsvarning :P

Datum:2008-12-05 Tid:12:39:08   I kategorin:Allmänt | 7 Kommentarer

Japp, nu är det nästan pensionärsvarning på mig. Var ju vc nyss och lade om brännskadan, och nu hade jag kommit upp i gränsen för högkostnadeskortet, eller ok då, jag hade överstigit gränsen med 200 spänn. Så nu har jag frikort fram till slutet av augusti 2009! :P Haha!! Illa!! Fast bra ändå att det finns. :)

Och handen var inte vacker ni! Blä vad äckligt! En riktigt stor blåsa, säkert en cm hög, gul och ful, och massa små runt om. Och huden var röd och rynkig och bucklig. :S Men det var skönt att få av det bandaget som jag hade. För det var som ett stort klistrigt plåster med en stor kompress under. Och nu fick jag bara en kompress med en gasbinda runt, mycket, mycket behagligare! :)

Innan hon skulle lägga på det nya, sa jag "vänta, jag måste bara få tvätta handen!" För vet ni hur hemskt det är att inte kunna tvätta hela handen eller? Jag har ju bara kunnar tvätta fingrarna liksom, inte handflatan eller på handen. Och det var sååå skönt! (Är det de som kallas vardagslyx eller, att få tvätta hela handen? :P) Plus att jag fick ta av bandaget när jag duschar nu! Har ju duschat med plastpåse sen i tisdags, och det är ingen höjdare! Ännu en lyxgrej, duscha utan plastpåse! :P

Fick ju som vanligt med mig ett halvt apotek hem, så jag skulle kunna lägga om själv nu fram tills på tisdag, för då ville hon kolla på det igen.

Nu ska jag äta lite frukost! :)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vadå menar du att man är pensionär bara för man har frikort? Det har jag och jag tycker det e utmärkt! Har tjänat in mass apenga rpå det! Hoppas handen läker fint!

2008-12-05 @ 13:35:15
Postat av: LillaAnna

Tror Lollo menar att man ofta förknippar frikort med pensionärer bara... Frikort är en super bra grej! Tänk om vi skulle ha de så hemskt om i USA.. -ryser av tanken-

2008-12-05 @ 16:18:46
URL: http://annansblogg.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ja kanske det, men jag menade att det finna även andra människor som idag har frikort förutom pensionärerna.

2008-12-05 @ 16:56:09
Postat av: Lollo svarar

Nä, jag menar alltså så som Anna skriver, att jag själv förknippar frikort med pensionärer! Det är bara jag själv som tycker så! Och ja, de finns männsikor som inte är pensionärer som har frikort, och det är jättebra att det finns! Inget ont om det! Så det var inget illa menat mot någon! Och jag är ju glad att jag har mitt kort nu, annars hade jag ju fått betala 100 spänn ett x antal gånger nu framöver, när jag ska till vc o kolla handen. så det är bra!! :)

2008-12-05 @ 17:14:47
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ja det är ju inte billigt att gå till doktorn.Det kommer snart att höjas oxå!

2008-12-05 @ 17:21:36
Postat av: Benny Brandman

Mitt lilla pancho :P

2008-12-06 @ 11:12:37
Postat av: Marielle

Var med och svara på "dagens kluring". Rätt svar vinner en produkt från ett kritvitt ställe! Komigen, var med du också! :-)

2008-12-08 @ 17:13:40
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0