Jordbävning

Datum:2008-12-16 Tid:09:26:29   I kategorin:Allmänt | 4 Kommentarer

Japp, alla har väl hört det nu, att det var jordbävning, eller jordskalv eller vad nu vill kalla det för, i Skåne i morse. Och vi kände det här! Vi satt i fikarummet på jobbet, strax efter 6-tiden på morgonen, och helt plötsligt började det skaka och gunga. Vi trodde ju att det var en truckförare som kom, för då brukar det skaka lite i fikarummet. Men det kom ingen truckförare. Och skaket var inte som vanligt, det var värre liksom. Trodde nästan att huset skulle rasa ner där ett tag :P Höll väl på kankse 10-15 sekunder, sen slutade det.

Och när vi sen såg på Aftonbladets hemsida, att det var jordbävning, fattade vi ju vad det var. För det var människor runt om här som hade hört av sig och sagt att de känt av det!

4,7 på richterskalan, var det tydligen. Ja, nere i centrumet av skalvet alltså, inte här. Men det kändes!! Så nu har vi vart med om en jordbävning också! Hade vi jobbat och alla maskiner hade gått, hade vi säkert inte känt det. Lite småläskigt!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha då sov jag som skönast! :P Du trodde inte som tanten de intervjuade på tvn imorse då. "Att katten spydde"!! asg vilken kommentar!! fniss Lite skillnad kanske.. kram

2008-12-16 @ 16:06:24
URL: http://malinozigges.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det hade jag ingen aning om.. Men det kanske är för att jag är i strängnäs och lite of på nyheter nu... Men shit, va läbbigt..

2008-12-16 @ 19:42:47
Postat av: Jennie Adecco

Det hade jag ingen aning om.. Men det kan ju även bero på att jag är i strängnäs och lite of på nyheter under den tid jag är här.. Kram

2008-12-16 @ 19:44:23
Postat av: Jenny

Ja, det var lite läskigt när det skakade så där idag.. me det var ju tur att inget allvarligt hände oss.. kram

2008-12-16 @ 20:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0