Förelsning i Stockholm

Datum:2008-12-08 Tid:23:06:47   I kategorin:Allmänt | 4 Kommentarer

Helgen började med att jag, Sandra, Bettan och Maggan åkte till Stockholm på en Aloe Vera dag. Jag följde med eftersom det skulle vara en gästföresäsare, Bo Dettner, som skulle prata kost och hälsa.

Kom lite tidigt till Norrköping, skulle ses vid Maxi 8.30, så vi stannade till på Statoil, så jag kunde köpa lite frukt och vatten, glömde ju att göra mastsäck hemma.. :S Och vem kommer in med morgontidningen, eller, tidningar i alla fall, när jag står och betalar? Jo, Nicke! Det var länge sen jag såg honom! Han är ju gift nu och håller på och ska skaffa barn. Kul för honom! Han sa också att flera gamla kompisar runt omkring antingen hade fått eller hade barn på g. Herregud vad alla håller på!! :P Men det var kul och prata med honom lite i alla fall! :)

Väl uppe i Sthml, åker vi till universitetet, för där skulle allting hållas. Gick till någon stor aula där och intog platser! :)


Bettan och Sandra


Sandra och jag

De pratade lite Aloe Vera-grejer, mest folk som fick priser för att de hade jobbat duktigt och så. Men mesta av tiden pratade Bo Dettner. Och han var så häftig! Världens tråkigaste att lyssna på, men det han sa var så himla intressant så man kunde inte tycka det var tråkigt! Konstigt, men så var det!

Han pratade mycket om hur sponsrade alla högra forskare är, att det blir felaktiga resultat på grund av det. Att det inte finns någon bevisning för hur man "borde" äta, vad som faktiskt är bra och inte bra. Som till exempel tallriksmodellen, vi blir ju inprintade som små, att vi ska äta som tallriksmodellen. Och vet ni vilka som äter efter tallriksmodellen? Jo, SUMOBROTTARNA!!! För att de ska hålla sig stora!! Hallå!! Och sa tycker livsmedelsverket att vi ska äta så.. :S Hmm..

Han pratade också mycket om E-ämnen, glutamat och sånna grejer. Ekologiskt och besprutade grejer. Han fick i alla fall mig att tänka om lite. Han rekomenderade några böcker, och dem var jag inne och lånade på bibloteket idag. Så pass påverkad blev jag!! :P


Här är han, mannen!!

Ja, det var en intressant dag i Stockholm faktiskt! :) När vi kom tillbaka till Norrköping på kvällen, var jag och Sandra så hungriga. Så varför inte passa på och gå på restaurang? Vi gick till grekiska restaurangen på Kungsgatan (surprise :P), de var sååå gott!! :)


Maat!!

Söndagen blev lugn, pysslade lite hemma bara. Men var så himla trött hela dagen, och genomförskyld. :S

Idag var jag inne i stan en sväng innan jobbet och lånade de där böckerna som det tipsades om på föreläsningen. Sen bokade jag tid för och fixa naglarna också! Så på onsdag förmiddag ska jag göra det!! :D Så efter det kan jag ju inte jobba alls!! :P

Imorgon är det ju fullt upp också, först ska jag till vc 11.30, sen har jag jobbcoachmöte 12.30. Sen är det ju jobbet som vanligt till 22. Och innan dess, måste jag ju skriva klart min cv. Inte en lugn stund! :( Blir så jobbigt när det blir så långa dagar.

Nu ska jag sova!!

Puss å god natt!!

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Då får du ta å berätta för mig vad jag bör äta då.. ;) Ses på jobbet sen! P&K

2008-12-09 @ 05:03:47
URL: http://annansblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack för stödet! (du skrev i min blogg) Är nyfiken på vad du hörde på föreläsningen. Eftersom jag försöker undvika E nummer, Azo färger mm. Kram kram

2008-12-09 @ 09:58:47
URL: http://malinozigges.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Usch, jag är också genomförkyld! det är typiskt såhär före jul!

2008-12-09 @ 19:48:12
URL: http://drops.blogg.se/
Postat av: Jenny

det var ju tur att det vart en bra dag uppe i stockholm. blir rätt jobbigt att sitta o lyssna om det inte är något intressant att lyssna på.. vi ses på jobbet imorgon.. kram

2008-12-10 @ 23:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0